20 Jan 2014

Ramainya Warga Asing

Assalamualaikum.


Sejak dua menjak ni saya rasa macam stress sangat-sangat. En hubby kata janganla fikir sangat tak baik sebab saya mengandung, tapi saya rasa tak taulah kenapa rasa jelik tu menebal kat dalam hati ni.


Kat rumah abah saya ni... Ada beberapa rumah sewa kembar dua. Kalu tak silap saya lebih kurang 8 buah rumah. Malangnya, penyewanya ialah orang luar. Ada warga Indon, Warga Bangla, Warga Myammar. kadang-kadang rasa geram tengok diorang di sebab dah la tak faham bahasa kita, pastu tak faham bahasa pulak. kalau saya park keta kat garaj (garaj saya jenis terbuka tak ada pagar), anak-anak dia akan datang main bola, baling-baling batu, sandar-sandar-sandar kat kereta. Haish kenapalah membuak-buak geram ni?


Yang mak-mak dia pulak bertenggek depan pintu rumah. Rumah tu pulak sliding door. Siap bawak kerusi lepak kat situ makan-makan lagi. Yang tak tahan buang sampah kat situ pulak tu.


Saya tahulah tuan rumah tu memang perlukan penyewa untuk rumah dia tapi please janganlah sampai bertukar ganti penyewa dengan warga asing je. Baru-baru ni ada kecurian kat rumah jiran saya tapi polis datang tangkap pastu dilepaskannya balik diorang ni. Hmm mungkin tak ada bukti atau sebagainya kan.


Saya tak suka suasana bila anak-anak saya terpaksa membesar dengan anak-anak mereka yang tak disekolahkan. Bukannya nak menghina, tapi sungguh saya tak selesa. Bila raya, diorang datang berkampung ramai-ramai. Allahuakbar masa tu kita nak pergi beraya, nak keluar pun takut. Diorang akan tengok kita macam kita pulak yang datang negara diorang..Tapi en hubby kata biarlah..


Huwa.........................menjerit dalam hati ajelah....................

2 comments:

  1. berkeluarga ke?siap ada anak2 tu..takut nya...

    ReplyDelete
  2. haah Diana..berkeluarga..ada gak yang single mingle tapi bawa jantan masuk..dah beberapa kali dah imam datang tangkap khalwat..

    ReplyDelete