10 May 2011

Move on(one)

Hari ni baru ari selasa..tp saya da rasa terketar2 nak tggu ari jumaat..sebab nak bercuti seminggu..bestnya...zahin,saya bg cuti kat dia..hehe..nasib baik baru tadika..spend time ngan mr shah..ngan anak2..pas tu kitorang akan ke tioman..

Da lame jugak tak spend time ngan our family..sejak bertukar ke Penang,tinggallah mr shah sorang2 kat umah kami..saya bawa anak2 balik ke umah mak abah..itulah keputusan yang paling drastik saya rasa..tak tertanggung rasanya..tp saya tau saya kena kuat..kalo anak2 kuat,itulah yang saya perlu buat..

mungkin sejak habis spm..saya da tinggalkan mak abah untuk sambung belajar,then terus keje kat sana..kawen..dan membina kerjaya di sana..kalau dikira..lama jugak saya kat sana..hampir 10 tahun..tak sanggup rasanya meninggalkan mr shah seorang di sana..umah yang baru setahun didiami..tp saya tau rezeki yang Allah telah tetapkan ini,adalah doa dan restu dari my parents,my parents in law..dan semestinya my love..mr shah..

Masa mula2 me dapat tau saya dapat rezeki baru ni..dua minggu saya menangis....(tp mr shah tak tau)2 minggu berfikir..dan hampir sebulan cuba untuk melengkapkan apa sahaja keinginan mr shah..apa dia nak makan,saya masakkan..terasa masa begitu suntuk..sungguh saya tak dapat berfikir mana yang baik dan mana yang buruk..tp..Allah tu maha kaya..Dia bagi saya gerak rasa untuk buat keputusan ini..dan akhirnya saya di sini bersama anak2 dan mak,abah tercinta..saya terima ni sebagai satu peluang yang Allah bagi untuk saya dekatkan diri dengan mak abah...


No comments:

Post a Comment