3 Aug 2011

Hmm..kalut sungguh

Lepas sahur pagi tadi memang saya baring-baring tapi tak lelap sangat sebab fikir baju tak ion lagi..aduyai kemalasan yang amat sangat sebab apa ntah..hmm..selalunya memang da ion banyak-banyak..


Time kalut pagi-pagi tadi..time tu lah berebut pulak bilik air ngan ju(adik ipar)hahahaha..ingatkan jazi yang mandi..saya da jerit-jerit suh dia cepat sikit tapi tak juga dia menyahut..bengang la saya..orang nak mandi dia pon nak mandi...kali ketiga saya jerit barulah dengar pintu bilik air dibuka.Tengok-tengok alahai..si jue..nampak je dia keluar terus terpacul kat mulut..
 
"Laaaaaaaaaaaaaaa...jue ke?ingat Jazi.."
hehe..malunya..tapi jue ok je..dia tak dengar kot saya jerit tadi..hehe

Masa nak pakai tudung tetiba dengar bunyi loceng umah..ting tong..alamak lagila saya kalut..tengok-tengok asni yang da sampai..selama ni saya yang tunggu dia...kali ni dia pulak tunggu saya..Siap cepat-cepat terus keluar..Masa buka handbag nak amik kunci keta baru perasan kunci keta takde..eh..mana pulak kunci keta ni?adui..tensennya..dah la lewat dah nie..saya kalut sorang masa tu..asni pon cuak jugak rasanya..


Dalam duk kalut saya dengar Najah panggil.
"Ummi..buatla cucu adik cat.."(Ummi buatla susu adik sat)
"alamak adik suh mak tok buat..ummi da lambat nie...Adik nampak kunci keta ummi tak?"
"Tadi adik nampak." (Dalam hati saya fikir,oh mungkin maksud dia malam tadi)
"Adik nampak kat mana..tunjuk kat ummi."
Dia pun pegang jari saya dan mengheret saya ke dalam bilik.
"Adik letak kat sini tadi." (Sambil menunjukkan kotak mainan)
Kelam kabut saya punggahkan mainan dia sambil dia pandang je saya.
"Ya Allah kenapa adik letak kat sini,kan ummi da cakap jangan usik barang ummi."
"Ummi,nape ummi sepah-sepah nie?"
"Adik kemas kejap.Ummi tak sempat."
"Adik tak nak,adik penat."(Mulut da muncung)
"Biarlah..nanti ummi balik ummi kemas."
Sambil saya berlari tinggalkan dia yang macam bengang je tengok saya.hehe..Sory Najah..


Tak pasal-pasal saya kena drive sampai ke ofis arie nie.Sepatutnya time Nurul bawak keta.Tapi takpe lah..hwa...Bila dalam keta ngan asni,sama-sama tergelak sebab macam-macam hal di pagi hari..Kalut sungguh la kalau dengan kerenah anak-anak nie..hmm alahai..


Bila dah lambat..keta pon makin banyak.Patutnya saya punch card kul 7.30..samapi kat ofis dah 7.45..Merah lagi...nak letak alasan ape ye?hmm..

No comments:

Post a Comment