1 Oct 2011

Apa patut saya buat??

Hubby ngan Zahin da tidur.Penat sangat agaknya.Tinggal saya ngan Najah yang sibuk main games kat sebelah.Mak abah pun senyap je..Ntah2 da tidur jugak.

Korang..saya nak share ngan korang satu benda.Saya tak tau apa yang patut saya buat.Tapi yang pasti..saya tak boleh terima jika saya tak berusaha..Macam tu jugak kalau saya gagal jika saya dah berusaha..

Macam nie..semalam saya dapat tau kat Mahkamah di S.Alam ada kekosongan satu post yang sesuwei benar ngan skim gred saya.Tapi yang saya tau..
1)Kerajaan da bekukan semua pertukaran dan kekosongan di setiap agensi sehingga tahun 2013.
2)Selagi tak disahkan dalam jawatan,saya tak boleh mintak tukar walaupun saya kemukakan rayuan.

Saya tak taulah apa yang patut saya buat..Saya takut kedua perkara kat atas mengekang permohonan pertukaran saya.Sebab saya baru menjalani Induksi..Belum disahkan jawatan sepenuhnya.Induksi Kurus belum ambik lagi..macammana saya nak apply pertukaran.Kawan saya kata takut kalau saya tak call,bimbang kekosongan tu terisi dengan orang lain.Setahu saya juga..Selangor susah nak amik bukan anak negeri tuk berkhidmat ngan dorang.Memang saya lama kat Selangor..tapi saya bukan anak negeri..

Semalam hubby suh saya buat surat rayuan..tapi saya buntu sebab saya dah tanya SUK Penang sendiri..tapi dorang mintak saya sah dalam jawatan dulu baru mintak tukar..Macammana nie..sape yang boleh tolong saya...?Saya nak sangat bertukar balik ke S.Alam..nak bersama hubby ngan anak2 saya..nak balik ke umah saya yang 9 bulan saya tinggalkan..saya siankan hubby yang makin kurus tu..Saya siankan anak2 yang selalu rindukan abah dorang..Tapi apalah daya saya...Saya tak nak anak2 rasa abah dorang abaikan dorang..Saya tau hubby bersungguh2 meluahkan rasa rindu kat anak2..dia sunyi kat sana..di rumah kami..Makan minum tak menentu..Saya sendiri penat berulang alik saban minggu.Tapi kalau saya tak balik..saya tak sanggup biarkan dia seorang diri kat sana..

Korang..tolonglah...kalaulah korang tau apa yang patut saya buat.....

No comments:

Post a Comment