12 Oct 2011

coret corot..

Alhamdulillah lega rasa hati bila balik dari Dewan Sri Pinang tadi..Lega sekurangnya jalan yang saya tempuh makin hampir ke garisan penamat...

Wah macam lumba lari pulak...Tak la..sekurangnya kalau saya da settle semua benda..cepatlah saya disahkan ke jawatan nie kan...

Malam tadi Najah tanya saya..."Ummie dah habis periksa ke belum?"
Saya jawab.."Belum..sok ada sehari lagi...Nape?"
"Adui..pening kepala adik..bilala ummie nak habis..asyik periksa je..pening..pening..."(Amik ko..budak 3 tahun cakap pening..)
"Tak pe lah..sok habislah...Adik nak ikut Ummie balik S.Alam tak Jumaat nie..Tapi hari sabtu takde sape jaga adik..Ummie Ada keje..abah pun..Adik camna..nak duduk dengan Mak Tok ke camna..?"
"Tak pe..Ummie pegi sorang-sorang..Biar adik duduk ngan Mak Tok..Kalau adik ikut nanti takde sape jaga adik.."

Terharunya...terus cium dia berulang kali...

Kalau ikutkan memang nak bawak dia..Tapi atas sebab-sebab tertentu..terpaksa tinggalkan dia...Tapi tengoklah..kot tetiba rasa nak bawak dia pulak ke...

Semua ibu mesti sayangkan anak-anak yang Allah kurniakan kat kita kan...Macam tu lah saya..Saya tak tau macammana lagi nak gambarkan rasa sayang kat Zahin dan Najah...Diorang jelah harta dunia akhirat yang saya ada...Saya terlalu sayang sangat-sangat..Walaupun kadang-kadang being a parent..of courselah ada je benda yang buat kita marah..Tapi rasa sayang mengatasinya kan..?


1 comment:

  1. Salam..
    sorry saya baru terbaca comment kat blog..
    kita pernah berjiran ye?
    awak rmh no berapa ye dulu?

    Xoxo,
    Mamayiyensa

    ReplyDelete