24 Nov 2011

Cermin Pecah

Saya sampai ofis pagi tadi jam 9.00 am..Pagi tadi sebelum masuk ke laluan menuju Jambatan Pulau Pinang,cermin depan kereta kancil Nurul pecah.Tetiba je dengar bunyi kuat dan serta-merta cermin tu retak seribu.Tergamam dan Nurul pun agak panik.Cepat-cepat saya suruh Nurul slowkan keta dia dan susur ke bahu kiri jalan.

Semua diam termasuk K.som,Asni dan saya sendiri.Kebetulan pulak minggu nie naik kereta Nurul.Kesian dia.Walaupun rasa macam takut sebab kita kan perempuan..tapi saya beranikan diri jugak.Lepas bincang dan Nurul pun tanya pendapat suami dia..saya ngan Nurul terus pegang besi apa ntah untuk pecahkan terus cermin tu dan buang serpihan ke tepi jalan.Mula-mula Nurul kata nak drive perlahan-lahan pegi ofis dan tunggu suami dia datang bawa keta gi bengkel..Tapi last-last..suami dia datang situ dan bawa keta tu ke bengkel sementara k.som ngan Asni menumpang Ustaz Hafiz(Staff Jabatan) yang kebetulan masuk ofis WP3 iaitu jam 8.30am.

Saya ngan Nurul apa lagi..merempitla gi keje...Naik motor suami dia.Terketar-ketar jugak nak naik motor merentasi Jambatan Pulau Pinang tu..Hehe..kalau naik ngan hubby mungkinla confident tapi bila nak naik ngan perempuan..aduyai...risau seh..

Tapi nasib baik juga ramai staff Jabatan yang memang menggunakan jalan tu so ramai jugak la yang berhenti memberikan sokongan moral tadi..Thanks guys..

Nak naik motor sempat pose dulu tau tapi tak leh nak upload sekarang..nanti lah ek..Sebelum sampai ofis..singgah la makan dulu kat kedai tepi jalan.Selalu masuk ofis 7.30am terus sarapan pagi..nie dah jadi cam nie..lambat la makan..Cik perut apa lagi..merengek la mintak diisi..

Tapi Alhamdulillah..sekurangnya kami semua selamat.Lepas tu da sampai ofis baru member ofis bercerita kata dorang ingatkan jalan jammed sebab accident..rupanya sebab kitorang duk sibuk mengetuk cermin..semua orang nak tengok..terus jadi jammed..

Hubby terkejut beruk bila dapat tau saya naik motor ngan Nurul.Dia macam tak confident sebab apa..kena tanya dia ok..

No comments:

Post a Comment