23 Nov 2011

Perasaan Blues VS Rock

Salam..

Saya baru sampai umah.Hari nie saya apply cuti untuk 2 hari pada minggu depan.Selasa dan Rabu.Hubby kata dia akan cuti so dia ajak saya cuti jugak sebab nak bawa anak-anak jalan-jalan.Saya ok je sebab memang kesian kat anak-anak.Dulu waktu saya dengan dorang memang fleksibel walaupun saya study setiap hujung minggu.Kami ada masa dengan anak-anak walaupun cuma bawa dorang gi small playground kat Tesco,Giant atau Jusco lepas waktu keje.

Kebiasaannya saya cuma akan booking tiket bas melalui agen tiket yang saya kenal kat bus stand.Then nak naik bas baru gi ambik tiket.Tapi petang semalam bila tepon rupanya baru tau agent tu cuti bersalin pulak.So saya dah tak boleh nak booking tiket macam selalu dan dah tentu saya mungkin tak akan dapat diskaun untuk harga tiket sebab beli melalui kaunter dan berurusan dengan orang yang saya tak kenal.

So balik keje tadi..ingat nak ajak carpool saya,Nurul untuk terus pegi beli tiket.Tapi Nurul tak dapat temankan jadi saya terpaksa beranikan diri pegi beli sorang.Saya memang takut kalau nak pegi area bus stand sorang-sorang.Tak taulah..mungkin persekitarannya yang ramai orang buat saya risau.Tapi sebab nak jugak beli tiket dan itu saja jalan yang saya ada,saya pegi jugak.

Dah beli tiket saya terus balik.Saya tak tau kenapa tetiba rasa sayu sangat.Mungkin sebab saya naik bas Shamisha(bas yang saya baru naik sekali sepanjang berulang-alik) atau sebab kak liza(agent yang saya selalu booking tiket) dah bersalin..atau harga tiket tak semurah selalu..Tak tau lah..tapi memang rasa sayu..macam nak nangis..(Tetiba tau)..

Hmm rupanya baru perasan..Saya bawa perasaan sayu nie sejak dari semalam..Sebab semalam saya jadi urusetia Festival Nasyid.Kat sana ramai staff bawa husband masing-masing..bawa anak..dan saya..sorang-sorang..Ntah..tetiba pulak jadi sedih..Biarlah..kalau orang nak kata saya blues pun blues lah..Tapi saya rasa saya memang patut blues..sebab hampir 7 tahun dengan hubby..kemana-mana saja dengan dia..tetiba saya sorang.memanglah saya masih ada dia..tapi dia jauh dari saya.Kalau dari awal perkahwinan dah jauh..mungkin feel saya akan jadi rock sikit kan..Tapi ni..situasi saya..bersama hampir 7 tahun..then berpisah..macam koranglah..apa perasaan bila tetiba masuk asrama dulu-duu?Tentu lah blues kan..?Tapi blues pun blues jugak..Diam tak diam setahun dah saya berpisah dengan dia..

No comments:

Post a Comment