11 Jan 2012

DaPur

Entry nie yang semalam punya nie..Saya terlupa nak publish..Orang semua sibuk ke Mahkamah..saya sibuk la menaip.hehe..

Entry bertajuk dapur nie bukan sebab apa..Tapi sebab semalam melawat ke blog seseorang nie..Blog Dapur Tanpa Sempadan..Alamak..rajinnya dia masak..Jeles saya tau..Tapi korang faham-faham ajelah..Saya menumpang kat rumah parents..So..dapur adalah mak yang empunya ok..

Kadang-kadang kalau balik ke S.Alam..adalah juga menjenguk ke dapur.Tapi sejak balik sini..boleh kira sekali atau dua kali sahaja saya dapat jenguk dapur mak.Tak reti lah nak share dengan mak.Mak kan lebih expert.Saya nie moden,masak simple-simple..Campak-campak saja.

Kadang-kadang baru nak jenguk dapur mak.Mak kata.."Dah la..mai mak masak..hang tak yah kacau"Ala..tak sempat nak membantu.Dari dulu lagi memang saya jarang tolong mak kat dapur.sebab mungkin saya bongsu perempuan..mak lebih selesa masak sorang-sorang.Kalau kakak ada..mak biarkan aje dia masak sorang-sorang jugak..Mak kata kakak masak lain..mak masak lain..Hmm..orang tua kan..Tapi penangan air tangan mak memang terangkat tau..

Hmm..saya rasa skill memasak saya pun dah merudum..Memang hancus kalau suruh masak sebab setahun dah saya tak masak yang special.Hmm bayangkan macammana la kalau hubby bertukar ke sini..Camna nak masak..Dah duduk umah mak..Camna tu?Kalau saya bertukar ke S.Alam sekurangnya saya dapat memasak juga kat umah sendiri walaupun kena polish skill tu balik..Ehemm..masalah betulla..

Mak..makin lemak lah anak mak nie...Tapi saya ingat nanti kalau mak pindah masuk umah baru..saya nak suruh mak tinggalkan dapur lama mak..Supaya saya boleh hilangkan ketagih memasak dengan dapur lama tu..Kalau weekend la..kalau hari kerja..dah tentu makan masakan mak kan?


1 comment:

  1. Takpa ina zaman skang biasa jer.. heheh aku pun dah lama tak masak sejak pegnent nih... makan beli ja...

    ReplyDelete