25 Jan 2012

Happy Chinese New Year..

Ops..sory..terlambat pulak nak wish.Tapi tak pe...lambat tak bererti lupa..kan?
Untuk bekas pensyarah saya...Miss Lim..harap-harap dia happy sangat2 sambut New Year tahun nie...
Untuk kawan baru saya...Mixed-family in da house..dan Cik Ina Do Do Cheng....Happy Chinese New Year jugak..Harap-harap kalian seronok beraya dengan family masing-masing..Amin..

Paling saya suka bila Chinese New Year nie....Oh...Limau Mandarin la..apa lagi...paling best adik saya dapat hamper besar..WOW..best betul...
Hubby pun balik tau cuti lah katakan..Konon dia nak suprisedkan saya.
Dia kata dia balik ari Sabtu..Tengok-tengok petang Jumaat dia tepon da dekat nak sampai.
Dahla saya kuar ofis lambat petang Jumaat tu..
Pas tu jammed gile dari depan ofis...atas Jambatan...Sampaila kat Bagan..
Patutnya saya yang kena tunggu dia.
Tapi..dia yang tunggu saya..
Muka merah padam..sebab penat..Tapi nasib baik dia tak marah..ok la..
Lagipun bukan salah saya ok..hik hik..

Sabtu dan Ahad...saya ngan hubby pindahkan barang-barang ke rumah baru
Angkat yang besar-besar je..
Katil...Tilam....
Hubby cat bilik yang tak sempat abah dan adik-beradik lain habiskan.
Saya...saya tolong sikit-sikit je.(Tak kuasa aih nak cat)

Hari Isnin baru sempat bawa anak-anak jenjalan kat JUSCO...
Tak de pegi mana-mana pun.Bawak anak-anak makan...
Jenjalan..Shopping baju dorang sehelai dua je..
Konon nak tengok wayang..tapi takde cite best..Hmm...

Selasa pulak...saya ziarah kawan saya ANA yang bersalin anak ketiga...Sebenarnya keempat..Ketiga gugur..(Fuh terror hang ana)
Best la tengok dia.Kalau korang nak tau..Suami Ana ni mamak tau.So masa diorang mula-mula kawen dulu..
Suami ana ada cakap..tiap kali ana bersalin dia akan belikan emas.Tak kira lah..rantai ke..gelang ke..
Yang saya tau..anak pertama suami dia belikan rantai leher besar..Anak kedua..gelang tangan besar..Anak ketiga(ops keempat)..belum beli lagi katanya..
Fuh...best..besar gila pulak tu suami dia belikan..suka tau...jeles ok..Tapi tak pe...Tu cara suami dia..Takkan nak suruh suami saya tiru pulak..hehehehe..Tapi kalau nak bagi..apa salahnya kan..hehehe

P/S:Saya mintak maaf rasa macam tak best je bila saya reply comments kat dalam kotak kecil tu..
so bila saya tengok Marya Yusof punya style reply comments kat ruangan nie..saya rasa nak tiru..
Boleh tak?
Ala..Marya..boleh la ye..Bukan apa...Rasa macam dihargai sesangat...
Boleh ye Marya..tiru awak..hehe..TQ..(Eh tak dapat permission pun lagi nie)

MIXED-FAMILY IN DA HOUSE:
Saya memang kena jugak-jugak bekerja dengan dia tu..Tapi memang hati tak GUMBIRA sesangat..hehe

CIK INA DO DO CHENG:
Tq Cik Ina sebab sudi ziarah umah kecil nie...Salam perkenalan...Happy Chinese New Year jugak ok..Nanti lynn ziarah umah cik Ina k...Hmm..itula..kadang-kadang orang yang suka campur adukkan keje ngan peribadi ni tak  nak fikir perasaan orang langsung..

2 comments:

  1. hai lynn.....tq for the wishes...anak2 jer yg lebih beraya nyer...hihihihikkkk

    ReplyDelete
  2. Salam Lynn,
    Hola!
    Boleh je :))
    Seronoknye hb die balik bercuti... masa mcm nilah ms berkualiti bersama keluarga kan... :)

    ReplyDelete