9 Jan 2012

Kawan Karib

Korang ada ramai kawan karib tak?Ala..bestfriend..kawan yang boleh kita share anything..Kawan yang sama-sama kita menangis..gelak ketawa..ala BFF la katakan..

Dulu masa sekolah saya ada ramai kawan baik..baik sangat lah..tapi yang peliknya..ramai sangat tau..orang lain ada sorang je kawan karib..Saya ada ramai..Untung saya kan..Paling saya tak lupa nama-nama dorang..Anaz,Ija,Kak Cik,Bidah,Ana,Ani,Faezah,Yan..Saida..

Bila kat Kolej saya ada seorang kawan yang sangat baik dengan saya bernama Anis..dan yang agak akrab..Yus,Tini...Tapi paling kamceng ngan Anis la...Boleh share macam-macam dengan dia..tapi dia seorang yang sangat optimis..positif thinking..So..kita kan enjoy je dengan masalah kecuali bab pelajaran..

Tapi bila dah kerja..saya dah takde kawan baru yang rapat giler.Semuanya sekadar kawan biasa..kawan ketawa..Mungkin just nak share anything saddness..ada la sorang dua.Tapi masih dalam tahap mengenali..

Bagi saya..kawan karib ialah kawan yang paling baik kita pernah kenal..yang menyokong kita dalam banyak hal..yang mengambil berat tentang kita..yang sudi mendengar masalah kita..yang kita sendiri sudi dengar masalah dia..hehe..Yang mungkin boleh share all the happiness..sadness..

Tapi bila dah kawin nie..ada anak..ada keluarga masing-masing..masing-masing dah matang..banyak masalah..tempuh sendiri dengan kuat..Dan yang paling pasti..sekarang nie kawan karib kita hanyalah DIA..dan suami..

Buat semua kawan-kawan baik saya di atas..walaupun korang anggap saya bukan lagi kawan baik korang..saya cuma nak bagitau..saya tetap sayangkan persahabatan kita..Saya tak pernak lupakan korang.Cuma..sebagai manusia biasa..adakala kita tak lari dari bersalah dan melakukan kekhilafan..Buat Ana..selamat melahirkan baby ke-3..dan buat kak cik..tahniah kerana mengandung baby ke-3..semoga semuanya selamat..(kawan-kawan saya tak tau kehadiran blog ini..semoga bila saya dah tak ada nanti..mereka akan terus mengingati saya..)

No comments:

Post a Comment