11 Jan 2012

Takde tajuk

Assalamualaikum..

Hari nie banyak kerja yang menuntut kesabaran saya.Banyak draf enakmen yang memerlukan research.So setelah berhempas-pulas..time nak print, printer buat hal pulak dah..Nie yang buat saya "jiwa kacau" nie..

Seharian hari nie saya try called my hubby..Tapi tak berangkat..Confuse jugak saya..Ai..merajuk ke?Subuh tadi okey je..Hmm..Mula-mula okeyla..try positif thinking..Tapi..bila dah petang-petang macam nie called tak dapat-dapat jugak..mula la rasa semakin pelik..

Hmm..rupanya tadi dia called..hp tertinggal kat rumah..Dia kata dia ada tinggalkan mesej kat hp saya guna phone member dia..Rupanya hp saya yang 1 lagi pun da tertinggal kat rumah.Adui..Patutlah..dia ingat saya tak bimbang..mana tak bimbang..saya langsung tak dapat khabar berita dia.Nak tepon member dia..malulah..

Nie lah masalahnya bila duduk jauh dan PJJ pulak tu..Hmm..dah mula dah rasa sentimental tu datang..Tapi tu lah..Ini lah yang saya rasa..

Malam tadi kakak bagitau.Zahin nak makan rambutan.Kakak nak kait dia tak bagi.Katanya nak tunggu abah dia balik dan kaitkan.Alahai..

Yang Najah pun kadang-kadang buat perangai..Bila menangis terkeluar perkataan abah..Bila saya marah..mulalah pegang Tweety dia dan mengadu tapi sebut abah juga kat hujung perkataan.Banyak sungguh yang meruntun hati kecil nie.

Malam tadi masa Zahin sibuk buat homework dia bertanya lagi.."Ummi..sampai bila kita nak duduk jauh dari abah?" (Gulp..telan air liur..)...Sabarla jawab saya..nanti abah balik la sini..Abangkan ada maktok,mama,tok abah..ramai lagi kat sini..Dia diam..

P/S:Hubby..saya dah tak kuat..Saya memang harap sangat abang dapat kerja area sini.Saya sunyi besarkan anak-anak kat sini sorang-sorang(hmm..family ada je)..Saya nak tidur malam saya berteman..Tak cukup sekadar berjumpa seminggu sekali atau dua minggu sekali..Harap-harap masa tu akan datang juga..AMIN(Sorry..terEMO)


"Saya rindu abang..kalau tahun lepas saya bolehla travel setiap minggu or dua minggu sekali..tahun nie saya tak boleh..Zahin dah sekolah..tanggungjawab saya makin berat..Saya kena tumpukan pada anak-anak..Saya cuba bersabar untuk 3 minggu sekali kita berjumpa..Abang nak balik pun susah sebab 3 minggu sekali baru sabtu dan ahad cuti..Kalau tak ahad je cuti..S.Alam ke Penang bukan dekat sangat..tak cukup kalau balik sehari dua..Anak-anak pun akan lebih buat perangai kalau jumpa abah sehari dua..abang pun akan berat hati nak balik S.Alam selepas bercuti selama 2 hari..Kalau kita berpisah dari awal perkahwinan..mungkin saya akan kuat..Tapi saya hidup dengan abang selama 6 tahun then berpisah pula..Takpelah..sekurangnya kita dapat juga berjumpa walau jarang-jarang sekali.."

5 comments:

  1. salam kenal..thanks lawat blog saya..hihi..baru nk buleh jenguk blog..punya la pemalas tuan blog ni..tak dan nk baca komen2 n jengah blog kawan2..hehehe..anak awak sepasang ye?sama la kita ye hehe

    ReplyDelete
  2. Tak dapat sy bayangkan kalau hidup berjauhan dgn suami... pasti terasa sunyi... bukan mudah nak besarkan anak2 sorang2 kan, ade family pun xsama, bagaimana kite besarkan anak dgn si dia... bersabarlah... tak mintak tukar ke, dear?

    ReplyDelete
  3. GENNY DA BOMB..:
    Tq sebab sudi ziarah blog pengubat luka nie ye..hehe..Tq..Salam perkenalan juga..

    MARYA YUSOF..:
    Hmm kadang-kadang blues tu datang memang terasa susah sangat PJJ nie..Tapi saya kuatkan hati jugak.Da try minta tukar tapi Ketua Jabatan(Pengarah) tak sokong..huhu..Insyaallah akan try lagi..Tq Marya..

    ReplyDelete
  4. sy pernah merasa gak pjj ni, masa awal2 kawin dulu, time tu belum ada anak lg.....tetap terseksa perasaan gak...

    apapun, kuatkan hati ya....insyaallah ada jalannya nanti....

    ReplyDelete
  5. Mixed-family in da house:
    Thanks a lot..Insyaallah..saya belajar kuatkan hati..

    ReplyDelete