2 Feb 2012

Rasa Stress Bila..


Assalamualaikum dan selamat pagi..

Dulu-dulu masa saya dapat lesen kereta..Rasa macam seronok sangat driving.Pegi kedai dekat pun (belakang umah) boleh pulak naik kereta berbanding naik motor.Hubby kata saya tengah gila stereng.Tapi memang betul..rasa best sangat bila dapat stereng kereta..DAN....kereta sekali la..

Tapi,sejak transfer ka Penang nie...Drive untuk ke tempat kerja pun kadang-kadang makan masa lebih dari satu jam jika jammed..,kereta banyak..,accident ke..Buat saya rasa penat sangat..Rasa stress..
(Stress jugak jika asyik menunggu orang..sedangkan kita keluar awal)




Sampai kat ofis..dapat pulak parking yang jauh dari pintu ofis..Hah..lagila stress..hahahaha...Bila punch...Ups....Merah kau..hehehe..Stress..sebab kita dah keluar awal tapi "sebab-sebab tertentu"..kita jadi LAMBAT...

Saya rasa semua yang memandu memang tahu dan rasa stress bila..:-
  • Jalan jammed kerana perkara-perkara yang remeh 
  • Pemandu kat depan bawa kereta slow sebab tengah "bercinta" atau tengah cakap phone.
  • Bila sampai kat tol tak nak beratur..terus potong dari tepi dan masuk
  • Orang yang nak tumpang kereta kita..lambat..(kalau sekali-sekala ok la juga)
  • Orang yang suka sangat bagi lampu kat belakang sebab nak potong kereta kita..padahal..kat depan kita pun kereta berderet-deret.
  • Orang yang menumpang..tidur kat sebelah..sedangkan kita penat drive(ala..sembangla bukan apa..boring tau bila jammed..mengantuk pun ada)
  • Pemandu yang suka brek..padahal kereta depan dia jauh berbatu-batu..
  • Pemandu yang suka bawa kereta macam orang gila...(rasa melayang bila dia potong kereta )
Sebenarnya..boleh sampai awal tanpa punch card merah..Tapi kalau ada masalah yang seperti di atas yang membuatkan kita lambat..lagi la kita akan rasa stress.Tambah stress bila yang menumpang kita tu tak faham erti stress memandu..(ayat apa nie?)...Hehe...Fikir-fikirkan...Jangan terasa...


P/S:..
Mixed-family in da house...Saya kursus 5S jugak..hehe..makan kat situ sedapkan DiNi...

Thanks untuk LYAfrina yang sudi jenguk blog saya nie..Semalam saya jenguk blog dia..tapi tak sempat nak tinggalkan jejak...Hari nie..dia datang melawat..TQ..salam kenal..Saya pun da follow blog awak..


2 comments:

  1. HEHEHE....
    siap mention kat n3 :-) salam pkenalan gak dari saya yer :-)

    hari2 saya btolak sewal pagi..dlm kul 6.30sbb nak elakkan jammed..kalo ikutkan, pjlanan nk ke ofis dlm 10 min jer..tp jammed punya pasal dah jadi berjam-jam... tpaksa btolak awal.. sebab sy dtg skali dgn hubby..lps htr sy dia nk bgegas ke ofis dia plok..huhu..mmg stress dgn jammed ni..

    ReplyDelete
  2. Paham sesangat situasi tu Lin....memang stressssss.....

    ReplyDelete