28 Mar 2012

Sireh Emas Untuk Kecantikan

Assalamualaikum..

Semalam ada seorang kawan bertanya tentang bagaimana cara yang paling baik untuk membersihkan uhuk uhuk..(Alahai..susah benor)

So..tiba-tiba saya teringat dulu-dulu pernah terdengar mak bagitau jangan selalu gunakan Feminine Wash terlampau kerap sangat sebab doktor yang selalu mak jumpa tu bagitau kalau kerap guna ia akan membunuh semua kuman-kuman termasuk kuman yang baik pun ia akan bunuh juga. Sedangkan sebenarnya kuman yang baik tu elok..(Hmm betul ke ni?)Mak kata lebih elok jika guna air rebusan daun sireh.

So saya pun berilah suggestion untuk kawan ni supaya merebus sireh tersebut dan ketika sedang panas berasap berkepul-kepul kita ambil air rebusan tu dan masukkan ke dalam bekas yang sesuai dan bertangas..Ha..tau tak bertangas tu apa..ala..cari sendirilah ye..susah benor pulak nak explain..malu pun ade...hik hik..

Tapi dia kata kat rumah dia tak ada pokok sireh. So saya pun offer diri sendiri untuk carikan kat rumah saya tu dan bawa ke ofis.

Lepas kawan saya buat...komen dia sangatlah menarik Da Bomb..Tapi lebih baik kita buat sendiri dan rasakan macammana betul tak..Ada jugak pernah saya terbaca..kalau uhuk-uhuk sihat..akan terpancar kat wajah keserian seseorang tu..Wah..betul-betul menarik ni...Jom try ye kalau sesapa yang kat rumah dia ada pokok sireh..Nak datang umah saya pun boleh..Ada banyak kat belakang umah tu..

Selamat Mencuba..




2 comments:

  1. sireh mmg bagus utk uhuk..uhuk.. mama lya pon selalu bgtau dulu.. lps pntang selalu basuh dgn air sireh tu.. mmg rsa segar kat bahagian "tu".. selain tu..ianya blh merapatkan peranakan kalo xsilap..n elak kegatalan...

    tp..lya ada try pncuci vagina sireh emas.. ok gak.. rasa segar n berangin.. tp..apa2 pon..pakai y fresh gak sedap..

    btl la kta lynn tu.. kalo kat bahagian uhuk2 kt sihat n segar.. mmg wajah kt akan berseri n kemerahan.. lya ada baca psl ni

    ReplyDelete
  2. susah nak cari pokok sireh skunk ni... huk huk

    ReplyDelete