24 Apr 2012

Telefon rosak dan Hilang

Assalamualaikum..

Dah dua hari telefon saya Nokia  C7-00 yang saya beli setahun setengah yang lalu..rosak. Tak tau rosak kat mana. Bila charge tak masuk. Semalam baru saya duk survey handphone baru kat KOMTAR. Konon nak beli Samsung Galaxy W. Sebab ramai kata handphone tu je yang paling murah tapi full spec. Macam-macam ada. Gambar pun terang. Ukur di badan sendiri lah kan..Tak mampu nak beli yang lebih canggih tu ha..huhu

Untuk sementara waktu saya gunalah handphone Nokia yang fesyen lama dan saya tak ingat apa nombor kod dia. Yang saya tau memang function dia untuk call dan mesej je yang boleh. hehehe..oh..lupa pulak..boleh gak dengar radio. Terlupa sudah..

Semalam lagi saya dah pujuk hubby belikan handphone baru..Tapi dia suruh sabar. Dia kata nanti dia balik baru pegi survey sama-sama. Saya macam biasalah..memang dah terketar-ketar la nak handphone baru. Memang tak reti nak sabar..

Pagi tadi masa nak punch card, hubby called. Then saya cakap kat dia jap lagi lah called balik saya nak punch card dulu. Pas punch card terus naik atas simpan barang dan turun balik semula dengan kawan-kawan ofis untuk sarapan. Lepas sarapan terus naik atas balik baru perasan handphone saya tak ada..Alahai..terus rasa lain macam. Bukan sebab apa..sayang sebab simcard tu dah lama saya pakai. Memang sayang gila lah.. Pas tu rasa malu jugak nak tanya orang bawah kot ternampak handphone saya tu sebab handphone tak up to date lah katakan..hahahahaha..Malu...

So nak tak tak terpaksa call sorang staff kat bawah. Mintak tolong dia tanyakan kot ada ternampak handphone yang tercicir. Tup-tup dia called balik bagitau ada kat seorang staff lelaki. Staff tu kata nanti dia bagi phone tu sebab dia keluar makan. Alahai..malunya..satu sebab handphone tu murah macam yang saya cakap tadi tu..kedua..risau dia baca mesej saya yang ntah apa-apa kat dalam tu..Hwa.....patut ke saya rasa malu..????Hmm alahai....


2 comments:

  1. hehe malu jugak la kan..harap2 staf tu tak baca la mesej akak tu..pasnih dah nak dapat fon baru dah..takper..:)

    ReplyDelete
  2. huhu. tu lah jadinye kalau byk benar brg nak bwk di tgn. ;)

    ReplyDelete