10 Dec 2012

Ibu Kolagen

Bismillahirahmanirrahim..

Assalamualaikum semua..

Hah..?Ada yang dah tahu rahsia Ibu Kolagen ni ya..?Saya pun secara ikhlasnya...memang duk sibuk makan kolagen yang berada di pasaran sekarang..Dah macam-macam jugak yang saya try..Duit pon dah berabis banyak..Tapi macam tak nampak perubahan sangat pun..Macam gitu-gitu je..Mungkin saya tak sesuai..Nak kata saya tak konsisten..tak jugak..Memang konsisten sesangat.. Tapi Bila diperkenalkan dengan ibu kolagen nie ha oleh MIL saya...Fuh..malasnya..leceh sebab nak kena rebus benda alah nie..Pas tu sejukkan..Masuk dalam peti ais..pas tu baru makan.. Hmm..risau pun ada sebab tak pernah google tentang benda alah nie..

Nilah rupanya Ibu Kolagen.(Ehsan Google)
 
Tapi..Last Friday..saya try google..Wah wah..macam menarik je..Boleh buat masker pulak tu..Lepas tu kesannya boleh nampak dalam seminggu. Hmm macam menarik nie. So hari Jumaat tu jugak saya rendamkan Ibu Kolagen nie semalaman..Pas tu rebus..Pas tu sejukkan..Baru masuk dalam peti ais..Bila dah sejuk..pagi Sabtu saya pakai buat masker..Sabtu malam Ahad pun saya sibuk duk tempek kat muka..Punyalah bersemangat..Saya tak makan sebab saya tengah makan produk Glutacol. Taknak lah campur macam-macam benda kan.

So hari ni..Baru hari Isnin..Dua tiga orang dah mula tegur..Tapi saya diamkan dulu..Biarkan dulu..Berdebar nie...Tapi seriously..Pori-pori kat muka macam mengecil..Jerawat saya dah kecut...Muka rasa gebu..Ya Allah..syukurnya..Saya terus call MIL minta dia pos terus dua kilo lagi..Saya taktau nak jual kat kawan-kawan ke ape?Tapi saya rasa saya try dulu...kalau ada orang nak..baru saya bagilah..Semalam saya dah bagi sebekas kat Kakak dan kakak ipar..Nanti kita tengok camna ye resultnya.. Saya tak nak bisnes..Tapi just nak share tentang kebaikan Ibu Kolagen nie. mak saya kata...Arwah nenek selalu buat kerabu..Fuh dasat nie..Saya sorang yang tak tahu tentang khasiatnya rupanya..


Sebenarnya dulu mungkin muka saya tak bermasalah..Tapi lepas makan LD Estem..(mungkin saya tak sesuai dengan produk ni..saya tak salahkan produk ni) Terus muka saya berjerawat..Besar-besar pulak tu jerawat tu naik kat pipi. Tak ada mata..tapi boleh nampak macam bernanah. Pastu saya terus ke Klinik Dr Haseenah.Boleh baca kat sini jerawatjeragat..Produk Dr Haseenah nie bagus sangat. Tapi saya tak larat nak berulang alik ke Shah Alam..Tu yang saya stop.

So sekarang...saya fokus Ibu Kolagen nie buat masker. Just masker okay. Kita nantikan perubahannya kalau ada. kalau tak ada...pun saya akan bagitau..

Selamat mencuba..

9 comments:

  1. as salam

    bagus jugak ek kolagen ni..buat kerabu pun boleh,mesti sedapp :)

    ReplyDelete
  2. Tak pernah dengar lagi pasal ni. Eh awak ambik glutacol ek?. Ok ke?..

    ReplyDelete
  3. tp kalo org yg ade penyakit resdung, blh pakai ke collagen ni? collagen ni bkn spesies seafood jugak ke, kak lynn?

    ReplyDelete
  4. oh yeke...kawan saya ade jual..tapi takut nak try...

    ReplyDelete
  5. salam...

    pertama kali dengar nama IBu Kolagen,,, macam menarik... mesti makin bersri selepas ini..

    ReplyDelete
  6. @Kak Tihara: Rasa ibu kolagen nie tak rasa apa2 kak..rasa tawar macam agar2 tak letak gula..

    @Ros_reeza : Saya baru makan dalam 5 hari..Tak ppasti okay ke tak..baru lagi..tunggu ye kot2 okay saya share dengan awak.

    Cik Violet Sofea: Haah..mesti org ade resdung tak boleh makan kan..hehe..tak pasti la dear tentang tu..kena tanya org yang jual ni lah rasanya..

    @lelamaisara : saya pun tak berani makan..baru buat masker.risau..tapi ramai yang makan nampak okay je..hehe

    @Syira Qahira : Harap-harap berserilah ye..jangan berjerawat balik sudah..kan?

    ReplyDelete
  7. As salam Lynn,

    Wah teruja! Kalau dekat nak juga try! :)

    Lynn sihat?

    ReplyDelete
  8. wah, saya yg baca ni pun rs teruja...!!!

    brp rm ek?.. excited je nak tau.. kalau murah nak beli gak.. hihi

    kalau kak lynn up entry pasal perubahan lps guna, bgi link entry tu dkt blog saya yer.. bkn pe, takut saya terlepas pandang... saya skrg ni dh kurg bw.. sejak2 dah ada ank kecik ni.. hehee

    ReplyDelete
  9. cam best jer... ok ker? nak try...

    ReplyDelete