31 Jan 2013

Zaman sekolah dulu best kan?

Assalamualaikum.

Orang kata sahabat ni ialah teman yang selalu ada dengan kita tak kira time kita senang atau susah kan? Teman yang selalu menegur bila kita buat salah. Teman yang yang selalu menyokong bila kita down. Teman time gelak besaq. Time gelak kecik.


Bila dah besar panjang macam nie..Bila kadang-kadang rasa sunyi sepi kat ofis..walhal fail dah menimbun atas meja. Tapi masih sunyi..Sebab baru perasan...Masa kita sekolah dulu seronok ja kan..? Ada ja kawan-kawan yang buat kita tergelak. Tapi bila dah keje nie, tengok kanan...semua orang serius buat keje..Tengok kiri...pun serius tengah menaip. Aduhai...boringnya.. Kan best kalau dapat kembali ke zaman sekolah dulu. Tapi..bila dah kembali ke zaman sekolah..stress dengan cikgu-cikgu garang..exam..Hmm pulak dah..


Hai...rindunya kat kawan-kawan zaman sekolah dulu..
Zie..Abidah..Ani..Faizah..Ana..Ija...Anaz..Linda..Fairuz..Elliyana...Nadrah..Oh ramainya kawan-kawan..nanti jenuh nak taip pulak..


Orang kata...kawan sejati ialah kawan yang masih lagi baik dengan kita walaupun kita dah meningkat usia. Tambah-tambah kawan masa kecik-kecik. Masa sekolah. Sebab diorang ni yang berada lama dengan kita. Hmm..memang pun. Tapi kesibukan dengan keje..dengan family yang membuatkan kita jauh..Tapi jauh kat sudut hati tu..masih teringat. Tambah-tambah kenangan manis masa bersama dulu kan.


Kalau dikenang-kenang zaman kenakalan masa sekolah dulu...hehe..tersengih kan..Nakal sangat ke kita dulu?

3 comments:

  1. Ros pun rindu jugak zaman sekolah. terutamanya zamn sekolah rendah.. memang best sangat!

    ReplyDelete
  2. assalam lynn..acik masih lagi berkawan baik dengan kawan2 sekolah dulu..satu sekolah dari sekolah rendah lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang zaman sekolah paling best. Bagi sesiapa pun. Terutama kalu kita jernis susah nak keluar rumah, so sekolah menjadi tempat hiburan dan paling best nak pergi.

      Ramai kawan, gelak gumbira macam takda masalah langsung.

      Delete