14 Feb 2013

14hb Februari 2013

 
بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ
 
Assalamualaikum.
 
Selamat Hari Ulangtahun kelahiran ke 8 tahun, buat anak kesayangan saya dan hubby..
MUHAMMAD ZAHIN AFNAN BIN SHAHRIZAN.
 
Pada 14hb Februari 2013.
 
Ummi dan abah doakan abang sihat, panjang umur dan dimurahkan rezeki. Doa ummi dan abah semoga Allah melindungi abang di dunia dan di akhirat.Amin Ya Rabbal Alamin.
 
Saya dan hubby bersyukur yang teramat. Zahin memang seorang anak yang sangat berdikari dan bijak. Syukur Ya Allah.
 
Saya dan suami memang menolak keras perayaan valentine day. Tak kisahla walaupun perayaan tu disambut bersama suami sendiri. Sebab memang dah jelas dalam Islam kita tak digalakkan langsung untuk merayakan perayaan tersebut.
 
Sabda Rasulullah S.A.W : "Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka dia termasuk dalam kaum berkenaan."
{Riwayat Abu Daud}
 
Tapi..kami memang menyambut ulangtahun kelahiran Zahin..Walaupun caranya amat sederhana.
 
Teringat masa saya mengandungkan Zahin. Saya memang alah teruk sampaikan terpaksa berhenti keje. Entahla kalau dikenang-kenang tak sanggup rasanya nak ingat balik semua tu. Tapi syukur hikmahnya saya dihadiahkan dengan kelancaran dan dipermudahkan ketika melahirkan dia. Alhamdulillah.
 
Patutnya due ketika Awal Muharam, tapi lima hari kemudian baru saya bersalin.
 
Saya dan hubby sepakat memilih nama Zahin yang bermaksud cerdik, manakala Afnan bermaksud pepohon yang berbuah/berhasil.
 
Ternyata Zahin memang seorang anak yang sangat cerdik. Alhamdulillah.

5 comments:

  1. mudahan kita tidak ikut benda yg haram

    ReplyDelete
  2. Happy birthday buat anak, Zahin Affnan..moga menjadi anak yg soleh dan berbakti kepada bangsa, agama & negara...Insya Allah

    ReplyDelete
  3. Selamat harijadi u guys..Moga di berkati hidup senantiasa hendaknya....aminn.

    ReplyDelete
  4. Happy birthday buat Zahin.. moga menjadi anak yg soleh

    ReplyDelete
  5. As salam Lynn,

    Yuhuuuu....Happy Birthday Zahrin! Semoga diberkati usia & rezeki... Barakallahufik...

    Kat sini Valentine's Day dipanggil Dia de San Valentin! Meriah uollsss...kikiki... ;))

    Lynn jgn risau nnt klau brg tu dah smp Marya bgtau ye... Biasanya 3 minggu :))

    ReplyDelete