13 Jun 2011

Kehilangan seorang sahabat..

"Sayang,abang nak bagitau..tini dah takde..dia da meninggal baru tadi.."...


Berderau darah saya...tak terkata apa2....tetiba rasa air panas laju turun ke pipi..sesungguhnya..sungguh saya tak menduga saya akan diberikan khabar yang menyedihkan pagi sabtu itu..


Hartini Yahaya..seorang kawan yang saya kenali melalui hubby ..classmate my hubby..merangkap wife kawan baik hubby masa di sekolah Zaaba,Kuala Pilah..Diorang da kenal lama..since form 4 lagi..


Memang hubungan yang terjalin antara kami adalah melalui persahabatan hubby dan kawan baiknya Taufique..tapi hubungan ni boleh dikatakan rapat..Dia selalu datang ke rumah..dan selalu menjemput kami suami isteri ke rumahnya..


Sebelum kawen..saya pernah stay sekali dengan dia di sebuah rumah sewa d Klang..Hubungan tu bukan saja berlanjutan sehingga sekarang..tapi saya juga kenal dengan family dia..


Mungkin tiada sekeping pon gambar yang dapat saya paparkan di sini..senua gambar ada d umah S.Alam..Paling saya tak lupa kami pernah berkelah di air terjun..


Tini memang da hampir 3 tahun menghidap kanser rahim..peluang dia untuk mengandung memang tipis..tapi dia seorang yang kuat...dia sempat menghabiskan Ijazahnya..


Teringat masa di PPUM bulan lalu..memang saya tak tahan melihat seksa yang dia tanggung..tapi dia tak menangis pon..begitu juga Taufique..sesungguhnya saya terasa begitu kagum melihat mereka...


Tini....Saya doakan semoga Allah memberkatimu..sesungguhnya kehilanganmu begitu berkesan di hati ini...



Selamat Tinggal kawan...Selamat Tinggal Untuk Selamanya...Semoga kau Tenang di sana......Ku kan tetap mengingatimu....

No comments:

Post a Comment