20 Jun 2011

Kering kontang pokok cili..

Semalam dua hari saya balik Shah Alam...terasa lama pulak tak balik..sebab last week Hubby saya balik Penang..so..balik2 je..hubby dan saya pon projek kat belakang umah membersihkan rumput2yang panjang2 dah tu..Hmm..memangla kitorang dulu selalu je memastikan rumput tu tak tumbuh subur..tapi sebab saya da bertukar ke Penang..memangla rumput tu subur..gemuk2 je..Yelah...isteri takde..suami pon malas la nak amik port..hehe


Tapi..alangkah terperanjatnya saya..Saya ingatkan..tanaman saya macam...pokok pandan..pokok cili..serai..kunyit..daun kari..hidup segarla sebab minggu sebelom tu saya balik..pokok2 tu ok jer..tetapi...korang tengokla sendiri..







Hubby kata.."sorryla sayang..abang memang tak kuar belakang ni sangat.."

Saya jawab.."hmm..tak pe lah..nanti da balik sini..ayang tanam la lain.."

Kelat je jawapan saya..sekelat senyuman saya..nak buat macammana..saya tak salahkan dia...It's ok...huhu..Nasib baek la pokok serai tu idup lagi...pokok kari tu..hmm..malas nak cakap..kuning jer..demam kuning agaknya...hwa.......




No comments:

Post a Comment