11 Aug 2011

Rutin Harian

Tempat keje korang jauh tak dari umah?Tempat keje saya jauh jugak..(bagi saya la)Perjalanan ke tempat keje mengambil masa hampir 1 jam..Saya masuk 7.30 pagi balik kul 4.30 petang..Tapi drive1 jam nie memang kena struggle memandu la..kalau bersopan santun di jalan raya..mau ambik masa 2,3 jam..Hwaaa..

Dulu..cewah..mengimbas pulak zaman dulu2..sebelum nie tempat keje saya makan masa setengah jam aje..tu pon saya da merungut kat hubby jauh kena drive..Padahal takde jammed pon jalan tu..siap boleh tengok permandangan kampung2 lagi..ye lah..saya mengajar pon kat Kampung Pendamar..Sekarang tidak lagi..ofis saya tersergam indah di Pulau Pinang nih..Berdekatan ngan laut lagi..naik jambatan Pulau Pinang boleh..naik feri pon boleh..Tapi saya memilih naik jambatan sebab tak larat nak menunggu feri..Ramai sangat nek feri..walaupun tambangnya RM7.70..(eh ye ke RM 7.70?). Kalu naik Jambatan sepatutnya RM7.00 tapi sebab saya keje di Pulau maka tambangnya ialah RM 5.60.So jimat sikit ok.

Tiap hari saya drive ke tempat keje dengan bergilir ngan Nurul.Seminggu keta Nurul..seminggu keta saya.Perjalanan dalam 42 km dari depan umah mak abah saya..Jalan raya tak yah cakap..jammed gila..kadang-kadang rasa tension sesangat..

Nie kat atas nih gambar atas jambatan..tapi mungkin hari nie kitorang kuar awal sikit so..cam lengang jugakla..kalau tak..hmm jangan harapla dpt snap gambar..kalau snap mesti nampak muncung saya je..hahahha..Bergelut tau pagi tadi nak kuar kul 6.35pagi..konon nak elak jammed..

Ha..nampak tak..kuar awal pon jammed jugak..Ni lah yang saya stress sangat..Macammana la orang lain?tak stress ke?G keje stress..balik keje pon stress..aduyaii..

No comments:

Post a Comment