23 Aug 2011

Suasana Raya

Sekejap je masa berlalu..Sedar tak sedar kita da masuk minggu ketiga berpose..Persiapan raya tahun ni lebih kepada anak2..Saya biasa2 je..Baru beli baju mini kurung sehelai..Tudung,kerongsang,kasut ke..apa pon tak beli.Ntah..macam tak rasa nak beraya tahun nie..

Nape ntah rasa macam tu?Selalunya saya selalu nak beli yag sedondon ngan hubby dan anak2.Tapi tahun ni..dorang bertiga je yang sedondon.Kat ofis nie,hari2 berkumandang lagu raya.Ada yang rajin tolong runner ke bank tuk tukar duit lagi.Kueh raya yang ditempah dah mula bertukar tangan.Tapi..saya macam ni je?Hwa...nape saya macam nie?

Minggu lepas saya sempat balik berbuka puasa dengan keluarga mertua di K.Pilah.Sempat la saya mengemas rumah mertua.Tukar langsir,tukar cadar.Ubah posisi perabot..Tapi..hati saya sama jer..tak rasa macam nak raya jugak..pelik bin ajaib sangat kan..Nape yer..?

Tapi saya tak nak semua tu berlalu..Saya nak juga rasa suasana raya yang bakal menjelma..Tengahari ni kena keluar jugak cari apa2 yang patut..paling tak pon kerongsang ngan tudung baru.jom join..

1 comment: