19 Sept 2011

Nak share..

Hari khamis ri tu saya drive ke S.Alam sendiri..bawa mak abah,zahin ngan najah serta sorang anak buah..aiman..Mulanya saya plan biarlah abah drive keta sebab rasa penat sangat kebetulan time balik keje petang tu jalan pack sesangat.Tapi sampai kat Juru abah surrender sebab tak tahan silau.So saya gagahkan jugak drive sampai ke S.Alam.

Memang rasa penat sangat sebab ni 2nd time bawak keta tuk perjalanan jauh.Selalu saya bergilir ngan hubby.Tapi Alhamdulillah mungkin semangat nak jumpa hubby..saya gagahkan jugak drive..Alhamdulillah kami sampai kul 12 malam..setelah bertolak kul 7 malam.Tu pon kitorang benti 3 kali sebab abah takut saya hilang fokus.Tapi rasa bila benti banyak kali lagilah rasa tension dan stres sebab kita akan sampai lambat ke tempat dituju.betol tak?

Dah balik sana..saya ingat bestla sebab ramai yang buat open house..So dapatla jumpa kengkawan yang satu taman.Tapi saya tak sangka saya akan dikejutkan dengan berita yang sangat mengejutkan..hehe terkejut la jugak..tak taula samaada korang akan terkejut ke tak..ada sorang yang tanya samaada saya dan hubby dah tak sebumbung..korang terkejut tak?saya memang terkejut lah..pas tu dia gitau ramai yang bercakap cam tu..lagila saya terperanjat..tapi saya cakap elok2 dan jelaskan kenapa saya ngan hubby duk jauh2..tercengang2 jiran saya tu..ish..dalam hati..geramnya..napela sampai hati cakap macam tu?
Tapi takpelah..biarlah orang nak cakap apa pon..mungkin dorang tak tahu masalah saya..yelah..setiap rumahtangga ada dugaannya..mungkin saya dengan dugaan ini..orang lain dengan dugaan yang lain..takpe lah..(pujuk hati)

Tengahari semalam saya bertolak kul 12 tengahari.kul 7 malam kitorang sampai umah..masa nak tinggalkan hubby..airmata ni mengalir lagi..hmm..ntah...susah nak gambarkan rasa hati nie..tak pelah..sekurangnya saya berpisah ngan hubby..dapat gak jumpa,cakap phone ngan dia..ada orang yang berpisah jasad ngan somi sendiri..lagilah sedihkan..?

Zahin tanya.."Ummi..nape abah tak nak ikut kita balik?"
Saya jawab.."Abah keje..tunggu Ummi dapat tukar balik ke S.Alam kita stay umah kita k.."
Zahin kata.." Tak bestlah duduk jauh macam nie..nak g wetworld pun susah.."
Saya pujuk.."Tak pelah..nanti dah duduk S.Alam..nak balik Penang jumpa abang aiman dan abang zarif(cousin dia) pon da susah.."
Zahin jawab.."Hmm ummi cakap semuanya betooooooollll.."
Saya...tersenyum kelat sambil lap airmata...senyap2...

Kadang2 rasa sayalah wanita paling kuat..Tapi kadang2 rasanya sayalah wanita yang paling lemah...selemah2 nya..Saya tak tau lah nak buat macammana..saya memang kena habiskan induksi..kena amik exam dan lulus dengan cemerlang..Harap Allah permudahkan semua urusan saya..Saya mungkin boleh benti keje..tapi saya nak rasa duit saya sendiri..tak bestlah duk umah..saya bukan pandai buat kueh-mueh ke..menjahit ke..lainlah kalau saya ada kepakaran dalam semua tu..Kuatkanlah semangat saya Ya Allah..amin..

Buat yang berkata macam2 kat saya..saya terima je lah..bukan senang kita nak puaskan hati semua pihak.Kalau kata saya nie tak bercampur dengan masyarakat pun..terpulanglah..macammana nak bercampur?..saya kat sana pon weekend..time tulah saya nak spend ngan hubby dan anak2...Saya harap sangat hubby pon kuat semangat..tak mengalah dengan kata2 orang..walaupun saya tau ada orang yang cucuk hubby suh pasang lain..tak pe..buat baik dibalas baik  buat jahat dibalas jahat..Saya akan tetap pertahankan rumahtangga nih sampai akhir hayat..(sorylah kalau emosi terlebih..memang saya geram dengan orang yang tak tau jaga mulut..)

Tapi..............biarlah apa orang nak kata...tak yah amik port..kan senang citer...kan??

No comments:

Post a Comment