13 Oct 2011

Kena sound

Tadi kat ofis..tetiba saya dapat panggilan dari seseorang..Saya kenal orang tu tapi tak secara in person..Atas urusan tugas je.Tetiba saya kena sound..Saya terkejut sangat..Tak sempat nak cakap apa..tetiba je kena sound.

Tapi saya masih berlembut dan menerangkan perkara yang sebenar.Saya tak sangka kenapala orang@manusia ni suka marah2 tanpa fikirkan tentang perasaan orang.Dalam cuba nak menerangkan lagi..tetiba saya dengar orang tu letak tepon dengan nada kuat..

Ya Allah...Tak faham dengan sifat manusia nie...Kenapala suka buat ikut kepala sendiri..Tak taulah apa saya nak cakap..Rasa darah naik ke muka..Terus saya bagitau boss yang memang ada depan saya..Bos saya kata biarlah tak yah fikir..Memang orang tu macam tu.

Tapi boleh ke akal kita nak terima amarah orang dalam keadaan kita bercakap dalam nada lembut dan dia meninggi suara..Tapi bila kawan-kawan rapat bagitau memang sikap dia macam tu..Saya rasa lega sangat..Biarlah dia..Sekurangnya saya rasa lebih lega..Biarlah...Tu urusan dia ngan Allah..Yang penting dia..telah saya maafkan..Terima kasih diatas aib ini..sesungguhnya saya malu dengan diri saya sendiri..

2 comments:

  1. Kalau benda tu jadi kat angah la.....memang hangin satu badan....nape la ada orang macam tu...tekanan jiwa kot....

    ReplyDelete
  2. Hilda..
    Tu la...tak faham tol manusia nie...memang hangin tapi sabar je lah...biarlah dia..

    ReplyDelete