1 Dec 2011

Jalan-Jalan Malaysia..

Helo..helo...Selamat pagi(aiseh....leka sangat kat ofis nie..baru perasan da dekat tengahari la)..heheh..

Pagi nie mood ok..sebab cuti lama kan..Boss saya pun masih bercuti so tune saya tersangatlah baik..bahik cangat...

So nak citer lah sikit kisah cuti-cuti malaysia nie..Tak lah menarik sangat..tapi sebab nak juga ada kenangan so saya citer just nak kongsi ok..

Hari tu saya dah citer online yang saya balik kampung hubby kat kuala pilah kan..so isnin malam tu..hubby beriya-iya nak tengok bola pulak..Padahal dia yang plan kitorang akan balik ke s.alam malam tu..Tapi saya tengok dia cam penat semacam je sebab dia pun menolong la jugak masa kenduri..So saya dengan bahik hati bagitau tak pe lah..pagi esok je lah balik S.Alam..siap berkait jari kelingking tau..

Pagi sok (selasa)..Tetiba rasa macam nak jenjalan pulak..saja je saya suggest kat hubby..nak gi mandi laut kat P.D..Tetiba dia bersetuju.so ajak lah sama bapa mertua,mak mertua dan adik ipar..Seronok lah Najah ngan Zahin..dah lama tak mandi laut kan lepas balik Tioman pertengahan tahun ri tu..

Sampai sana baru perasan kamera takde..ala..tak best la tak dapat tangkap gambar langsung..handphone saya ngan hubby masing-masing da weak..tak bawa balik charger...hmm..sedihnya..Takpe la..simpan dalam hati je lah kenangan tu..

Lama jugak hubby ngan bapa mertua serta anak-anak saya mandi laut..Saya layan perasaan kat atas sambil makan rojak.Mak mertua saya pun layan perasaan dia la kot..sambil menghadap angin laut yang sepoi-sepoi bahasa gitu..hahahahaha..

Pas mandi tu..baru jer nak makan burger yang mak mertua saya belanja..tetiba nampak langit makin gelap..aiseymen...nak hujan pulak..

Cepat-cepat kitorang kemas apa yang patut..terus masuk keta dan beredar dari situ.Masa singgah untuk makan kat sebuah kedai tepi jalan..kitorang perasan ramai pelangggan tengah menunggu makanan dorang..tengah que punya lah ramai..maknanya mesti la surve lambat kan..?So saya saja je cakap kat hubby..."teringin la nak makan asam pedas Melaka..jom pegi Melaka nak tak?" (cam ala2 gedik jugak la soalan tu..)

Tetiba je hubby kata.."betul ke nie?teringin nak makan ek?"
"Haah..kita ikut jalan dalam nak..?"
"Hmm..boleh jugak..jom.."

Mula-mula bapa mertua saya macam tak larat nak drive..tapi saya bincang ngan hubby saya boleh drice keta dia.Hubby kena drive keta bapa mertua la..Nak tinggal keta kat PD rasa risau kalau balik nanti tak ikut jalan tu..lagi lah naya kan?

So keputusannya..mak mertua temankan saya dan anak-anak drive keta hubby,Hubby ngan bapa mertua serta adik ipar naik satu lagi keta..

Hmm..cam tak best je kan..ada suami tapi naik keta asing-asing..Hahahahhahaha..nak jalan Melaka lah katakan...

Sampai Melaka..berpusing-pusing saya kat Bandar Melaka tu..Asyik tak perasan keta bapa mertua.Hubby tak lah bawa laju sangat..tapi apsal ntah asyik terputus hubungan jer..

Park je kat sana..terus gi makan dulu ok..lapar asam pedas...nyum nyum sedap sangat makan asam pedas kat situ.Kalau korang nak tau kedai tu dekat depan kapal besar..ala..bertentangan jalan tau..nama kedai pulak..alamak..lupa siot..lupa gila..Tapi memang asam pedas mak cik tu sedap..tiap kali pegi Melaka mesti saya gi makan kedai dia punya lah..

Balik dari Melaka dah malam.Ingat nak berpisah ngan bapa mertua ngan mak mertua kat Seremban.Kitorang terus balik S.Alam.Tapi hubby tetiba tanya..

"sayang teringin tak nak makan satay tulang kat Senawang tu..?"
Gila ko tak teringin..teringin la..terus saya jawab..
"Eh nak..nak..jom la..."
Terus dia cakap.."Abang nak happykan sayang nie..kita enjoy ye.."
Hik hik..ye la tu..dia yang teringin nak makan..

Kitorang pun teruslah menjelajah dari Melaka ke Senawang..makan satay tulang yang kak Jem (virus padu) mention tu la..Sory la..takde gambar..memang sedap sangat satay tulang tu..harga RM1.00 secucuk..tapi memang sedap..10 cucuk..saya ngan hubby je makan..Najah nak rasa tap saya bagitau dia..ada banyak tulang..adik makan satay yang biasa je lah ek..Hoho..buruk betol la perangai ummi nie..Tapi memang banyk tulang..takut dia tercekik la...

Malam tu pas makan..terus balik ke S.Alam..sampai umah..terus tido(hehe)...


bersambung...





No comments:

Post a Comment