5 Dec 2011

Diduga lagi..

Saya dan hubby telah diduga dan diuji...

Saya tak pasti samaada mahu meluahkan di sini atau tidak..Yang pasti saya dan hubby dalam keadaan agak tertekan..Tapi saya pasti hubby tidak bersalah dalam hal ini.Dia telah dianiaya..seperti juga tahun lepas...dia telah mengalami perkara yang hampir sama.Tapi kali ini..dia makin kuat mungkin setelah diduga untuk kali kedua..

Saya tak tahu apa yang orang tersebut amarahkan..mungkin hubby ada menyinggung perasaannya..mungkin juga tidak..hubby sendiri tak pasti..Apa yang pasti hubby memang tak pernah bertegur sapa lagi dengan orang tersebut sejak peristiwa tahun lepas...

Kawan-kawan..jika suami kita susah...sedih..tentulah kita sebagai isteri perlu membantunya..Tapi saya tak dapat membantu apa-apa pun..Saya di sini..dan dia di sana..Saya cuma mampu menelefon..tapi saya tak berani untuk selalu call bertanya keadaannya..saya risau jika dia makin resah..

Apa yang saya boleh lakukan..cuma berdoa..solat hajat untuknya..

Saya tak tau apa keputusan hubby..saya biarkan dia di kampungnya bersama Zahin..Dia mungkin perlukan ketenangan untuk menimbang keputusan untuk berhenti kerja di sana..Dan menetap bersama saya di sini.Tapi bukan mudah untuk membuat keputusan tu..Kami perlu menjual rumah kami di sana.Rumah yang sangat kami sayang...Rumah yang penuh kenangan indah..Dan bukan mudah untuk memohon pekerjaan baru pada masa ini kan..Sementelah hubby telah berkhidmat di sana lebih dari 11 tahun..Bukan mudah...

Hubby pernah berkata..Di situ dia bertemu dengan saya...di situ dia dikurniakan 2 orang anak..di situ dia membeli kereta..dan rumah...Di situ lah pintu rezekinya....

No comments:

Post a Comment