1 Nov 2011

Kawan?

Saya dan dia memang berkawan sebab sama di tempat keje.Kami sama-sama sambung belajar..dan ketentuan Allah..kami terpisah setelah saya di tukarkan ke sini...

Saya tak tau samaada dia adalah kawan yang betul-betul ikhlas atau tak..Tapi adakala saya senang berbicara dengan dia.Kadang-kadang memang nampak dia seorang yang ikhlas..tapi adakala saya susah nak berkongsi sesuatu cerita dengan dia..di atas sebab-sebab tertentu..Tapi tak bermaksud saya nak mengata dia balik.Saya masih bersabar walaupun kadang-kadang saya perasan dia sindir secara tak langsung tentang sesuatu topik.

Tapi semalam..saya makin tercabar dengan sikap dia..tutur kata dia..saya tak faham kenapa dia cuba memancing saya untuk bercerita dan berkongsi masalah sedangkan di akhir-akhir kata..dia menuturkan perkataan yang sangat-sangat saya tidak selesa..

Saya faham jika dia tidak menghadapi masalah dan kerumitan yang saya alami.Mungkin dia telah ditakdirkan untuk berada dalam situasi yang sangat selesa.Tak pernah berasa seakan telah diuji oleh Allah..

Siapalah saya jika nak berkata-kata tentang ketentuan Allah..Tapi saya mintak dia meletakkan perasaan empati nya di tempat saya.Saya tak pernah untuk mempertikaikan apa-apa pun ketentuan hidup dia.Jika itu yang dia pilih..saya hormati sebagai seorang kawan..

Tapi jika dia memilih untuk menjadi duri dalam daging..saya mintak maaf..saya terpaksa membuang dia dari hidup saya walau tak sepenuhnya..Saya memang terkesan dengan setiap kata-kata dia semalam...Terima kasih..saya bersyukur seadanya dan saya faham jika dia tak memahami situasi saya.

Buat insan bernama H****** ... seperti yang saya katakan semalam...jangan terlalu meninggi diri..jika Allah tarik sesuatu nikmat yang kita ada hari ini..tak mungkin kita tidak terduduk...Allah tu Maha Kaya..Terima Kasih kerana berpura-pura menjadi kawan saya..Kawan?

No comments:

Post a Comment