3 Nov 2011

Kisah Gembira VS Sedih

Rehat tengahari tadi saya,nurul ngan kengkawan ofis sempat pegi ziarah sorang lagi member kitorang..Nor yang selamat melahirkan baby boy semalam..Kat Hospital Pulau Pinang..Kalau suruh saya pegi sendiri..memang sesat lah..so konvoi dua keta pegi sana.Seronoknya tengok baby..Ni anak ke-2 Nor tau..Yang sulung girl dan da masuk 2 tahun..Comel sangat ibu dan anak..Berseri-seri..

Tapi di sebalik keseronokan tu..saya terkejut tentang satu kes mengenai kisah rumahtangga seorang kawan se jabatan jugak..tentang kecekalan seorang isteri yang berdepan dengan dugaan apabila suaminya membuat permohonan untuk berkahwin lain tanpa menceraikannya.

Zup..tersentap darah saya tau..Selama nie saya ingat dia bahagia dengan hidup dia..Tapi di sebalik wajah manis tu..dia simpan semua kesedihan yang dia rasa.Yang saya pelik..nape la suami dia nak kahwin lain..?Dapat isteri comel..manja..berbudi bahasa..tapi tak reti nak bersyukur tau..

Yang paling sedih..belum kahwin pun si suami da buat macam dia dah kahwin..Siap ada hari balik umah untuk jumpa isteri..dan ada hari pulak untuk keluar dating dengan mak we tu.Apa yang saya tau..isteri dah kering airmata untuk menangisi..Dia hanya berserah memandangkan suaminya masih mengakui sayangkan dirinya dan wanita lain itu..Memikirkan anak dan pujukan keluarga membuatkan dia masih bersabar dan cuba memenangi hati suaminya kembali.

Saya tak dapat bayangkan kalau saya di tempatnya..Nauzubillah..Harap-harap dia tabah..dan suaminya kembali pada dia..amin

No comments:

Post a Comment