4 Nov 2011

Keta oh Keta

Sekarang nie asyik hujan kan..Sejuk je kalau tidor...Sedap je tarik selimut..Tapi tu la..bila hujan-hujan nie..rasa risau pulak..Keta saya tu..Tayar dah hampir botak..saya tak perasan.Ye la selama nie hubby yang uruskan semua..Bila dah bersendirian..(huhu)..terpaksa la ambil tahu..

Sejak dua menjak hujan lebat di waktu petang nie..(time balik keje)..saya memang rushed kalau nak balik keje nie..ye la..carpool yang menumpang..Asni dan Nurul tu memang nak kena balik cepat..dorang ada baby..baby pulak kat Babysitter..so dorang nak cepat balik je lah sebab tak best kalau letak anak lame-lame..So saya faham..saya pon rushing la kalau bawak keta tu..

Tapi bila sampai kat selekoh je..ai..lain macam pulak saya tengok..licin semacam je rasa tayar nie..menggelongsor tau..tapi buat relaks lagi..Bila dah banyak kali..ai..makin menjadi-jadi ko..Sekali bila check..Y aAllah..tayar da botak la wei..tahu naik je..dah nampak benang-benang halus(ayat pinjam ayat hubby)..Mau tak terperanjat..Adus..Duit lagi..Baru je servis ri tu..tukar minyak hitam..minyak gear box..wah da kira terer la saya nie dapat sebut semua benda tu..hihi

Dulu memang tak pernah la ambil tahu pasal kereta..Tapi bila hubby kata saya kena la belajar berdikari sebab dia tak boleh nak check selalu..(terasa tau bila dia cakap cam nie)..tapi dalam duk terasa tu..saya rasa memang betul apa dia cakap..

Saya tak taulah..saya memang nak cantik kan kereta Gen 2 saya nie..kalau boleh nak make up dia cantik-cantik..pakaikan lipstic..eyeshadow..blusher..tapi saya tak reti..tu yang kereta tu cam tu..cam biasa-biasa jer..tapi keta saya bersih tau..bersih di dalam(hehe)..kat luar..sebab dia kaler hitam..memangla kotor kan..nama pun musim hujan..ahaks..

No comments:

Post a Comment