8 Nov 2011

Salam Aidiladha

Salam Aidiladha tuk semua yang sudi menjenguk blog yang tak seberapa nie..Macammana Hari Raya korang..?Tentu meriah dengan sambutan yang meriah kan..

Sambutan tahun nie macam biasa kami semua adik beradik berkumpul bersama-sama..Bezanya pada pagi raya cuma ada 3 orang adik-beradik bersama family masing-masing.Yang 3 orang adik-beradik lagi membawa haluan masing lah no..ke rumah keluarga mertua masing-masing.Kalau nak ikutkan saya pun patutnya beraya di Kuala Pilah,umah mertua..Tapi hubby baik sangat tahun nie..Mungkin dia faham dan kesiankan saya yang kena mengusung anak-anak balik ke sana menaiki bas..bawa pulak beg berbondong-bondong..hehe..so dia kata kita raya kat Penang je lah..hehe..Thanks Hubby..luv you..

Tahun nie mula2 biasa lah kan..solat Aidiladha..Alhamdulillah tahun nie berkesempatan.Dah lama jugak tak dapat sembahyang raya tau..ada je halangan dan dugaan..amboi..

Pas tu tengahari dah bersiap-siap di dapur sebab abah saya buat korban..jadi malam tu ada lah buat jamuan sedikit untuk ahli keluarga dan sanak saudara terdekat..Menu of course lah sup tulang..daging bakar..air asam..kerabut perut campur taugeh..dan hati masak kicap..Fuh..banyaknye kolestrol...Tapi masakan abah memang sedap dan tak de tolok bandingan terutama air asam..hehe..

Bercakap tentang pengorbanan...Saya memang tak buat korban pun tahun nie.Belum berkesempatan dan Insyaallah tahun depan saya teringin nak buat..Amin,,Insyaalah..Tapi kalau secara dalaman..memang setiap orang ada pengorbanan dalam diri masing-masing kan..?Saya dan hubby berkorban untuk tinggal berjauhan untuk masa depan keluarga.Biar apa orang nak kata tapi kami berdua dan family tau kenapa kami lakukan pengorbanan nie..

So kat ofis hari nie jugak..ramai jugak la yang melakukan pengorbanan..korban cuti...untuk bersama family tersayang..dan saya berkorban untuk bekerja..selamat bekerja dan selamat bercuti...

Terima kasih kerana sudi menjenguk di sini..

No comments:

Post a Comment