15 Dec 2011

Harapan Baru..

Malam tadi saya mimpi..entah mimpi apa..yang saya sedar..terjaga dalam keadaan airmata berjujuran.dan terasa sangat sedih..Tapi bila bangun pagi tadi..dah tak ingat mimpi apa yang saya mimpikan tu..Yang pastinya..bangun dalam keadaan stress..rasa sakit pada leher...Dan kesudahannya..sampai je kat ofis...terus letak kepala atas meja..dan...zzzzzzZZZzzzzzz 10minit.

Hubby memang dah bersungguh nak jual rumah kami di Kota Kemuning tu...Lagipun rumah kami di Penang pun hampir siap dalam pembinaan...Walaupun hajat asal menghadiahkan rumah tu kat mak abah..tapi buat sementara waktu mak abah ajak tinggal bersama sebab dah tak de sesapa kat rumah tu..Adik-adik saya masing-masing dah ada rumah sendiri..Macam tu jugak kakak dan abang-abang.Bolehla kami temankan mak abah..Rumah tu pun agak besar...Bilik pun banyak yang kosong..Saya tak bercadang nak menetap lama di rumah tu.Biarlah kami membeli rumah baru supaya lebih privacy.

Setakat nie hubby masih mencari buyer..ada juga seorang dua kawan yang bersuara berminat.Saya masih tak ada rasa apa sangat lagi.Mungkin bila dah ada orang yang interested nak beli baru akan terasa kesan kesedihannya.Resume hubby pun saya dah submit pada auntie dia.Manalah tahu ada rezekinya di sini..Di sinilah tempat kami mencari rezeki.Maka di sinilah juga kami akan memulakan kehidupan baru..Saya masih tak dapat bayangkan.Yang saya tau hubby memperuntukkan masa 3 bulan untuk cuba menyelesaikan semua.Tapi mungkin juga akan mengambil masa yang lama atau lebih singkat dari masa yang kami anggarkan..

Saya harap hidup saya tak sesedih mimpi semalam...Yang memerlukan saya mengeluarkan airmata..hehe..Mungkin inilah hijrah hidup kami sekeluarga.. Inilah harapan baru..harapan yang sangat tinggi..


No comments:

Post a Comment