16 Jan 2012

Zahin Afnan

SITUASI 1

Jumaat lepas..Zahin balik sekolah je terus peluk..
"Ummi..abang dah jadi ketua pengawas..cikgu lantik hari nie.."
"Hah..takkan darjah satu dah jadi pengawas?"
"Betul ummi..tiap hari abang kena bagi salam kat semua cikgu..pas tu kena baca doa.."
(Ish..budak nie..ketua darjah tukar jadi ketua pengawas pulak)

SITUASI 2

"Ummi..abang sakitla dekat sini (sambil pegang bird@burung)"
"Sakit kat mana?Kat bird abang ker?"
"Bukan dekat bird..."
"Habis tu kat mana?"
"Macam nie..(sambil melukis atas angin) Ni kan bird..bawah bird kan ada 2 bola..kat bawah bola tu la sakit.."
(termangu-mangu saya...korang faham tak apa yang dia explain tu?)...
"Oh..abang sakit bawah bola tu lah ye..? hahahahhahahaa..". Tetiba saya tergelak besar...

SITUASI 3

Abah saya tiba-tiba berkata kat Zahin.
"Bulan 6 cuti sekolah..abang bolehla bersunat time tu."
"Ala...awal lagi la..takkan dah kena sunat kot?"
"Ye la..abang kan dah besar.."
"Tok abah dulu sunat masa umur berapa..?"
(Abah dah tersengih..saya pulak yang malu..)
"Tak ingat dah..masa tok abah baby kot."
"Ala..adik(Najah Safiyya) tak kena sunat pun.."
Saya menyampuk.."Eh adik dah sunat masa dia baby dulu la..abang tak ingat ke kita hantar dia pegi klinik.Dia tak nangis pun masa tu.."
"Oh..patutla bird adik macam nie(sambil buat bentuk bulat dengan kedua-dua tangan)
Saya gelak lagi...Mak dan abah pun tergelak besar sampai keluar airmata.

P/S:Macam-macam budak-budak sekarang nie.Hilang akal nak melayan dan menjawab soalan diorang..



1 comment:

  1. Emmm sebelum nak kenal dunia... bikin kita gelak besar...

    ReplyDelete