26 Apr 2012

Sunyinya wahai hati

Assalamualaikum...

Dari pagi tadi saya rasa sunyi. Rasa tepu. Rasa sebu. Kat ofis ni dari pagi tadi saya mengadap lappy nie. Dulu ada Nurul saya boleh berkongsi banyak benda dengan dia. Tapi bila dia tak ada, hati saya bertambah sunyi. Fiza pun tak ada hari ni. Pegi Mahkamah. Dan saya kat sini melayan rasa sunyi. Hubby pun tak call. Sibuk agaknya. Nak makan tak boleh..Puasa.


Teringat masa study dulu. Macam tak ada masalah je kan. asyik ketawa, bergelak sakan. Tak pernah fikir masalah yang besar-besar pun. Tambah pulak saya tak ada boyfriend. So tak ada la rasa sakit hati ke apa ke. Bila rasa nak keluar ke bandar. terus keluar. Tak cukup duit. Mintak kat abah atau abang-abang. Tak pernah tahu susahnya abah nak manage duit sampai hujung bulan. Bila exam baru nak struggle. Huhu..

Eh kenapa pulak lari topik ni???

Memang rasa sunyi...saya tak boleh hidup saya sunyi tanpa kawan..Kena ada kawan. Dulu hubby je lah kawan saya. Tapi sekarang hubby dah jauh.. Tambah-tambah sejak duduk jauh dengan hubby nie susahnya berkomunikasi. Tak sama kalau skype, video call atau sms. Saya sunyi sebab saya dah biasa sibuk. Sibuk bercakap..huhu

Sunyi nie buat saya sedih. Saya akan menangis. Tapi saya tau. Tu cuma cara saya meluahkan perasaan. Tapi saya tak mahu tunjukkan kesedihan saya pada orang lain. Saya nak semua orang anggap saya kuat. Saya tak mahu juga mak abah syak tentang rasa sedih yang saya rasa. Argh....kalaulah boleh menjerit sekuat hati..


P/S : Jangan layan sedih saya ye..Ini cumalah layanan perasaan saya je...Saya tak boleh hidup kalau tak ada kawan-kawan disekeliling saya. Ke saya yang sibuk sangat melayan emosi ni..Hmm entahlah..Hubby tolonglah faham perasaan saya.. Saya rindu abang..



Tarikh Terima17/04/2012
StatusPermohonan anda telah diterima dan sedang diproses


~Tambah sunyi bila check kat SPA tadi permohonan saya sedang diproses...Kenapa lah lambat sangat dah 2 bulan saya tunggu..Cepatlah sikit..Saya pun ada masalah lah.Tolonglah empati...~

10 comments:

  1. ooo awk berjauhan dgn hubby ek... siannya... ni lah antara cbran yg kne hadapi bila berjauhn kan..

    ReplyDelete
  2. Alo, syiannya dia.. janganlah sunyi... walaupun jauh, kawan2 online dan maya kan ramai... leh terjah umah mereka... aku pun jauh jugak... minggu ni tak balik kg lah pulak.. nak berehat kat umah... mudahan lebih tabah dalam menghadapi ujian... apapun hang lebih kuat dari aku... aku ni ada apa sket semua dengan air mata... huk huk

    ReplyDelete
  3. salam

    banyakkan berdoa, buat sunat dhuha insyallah permohonan tukar itu akan nampak jalannya.

    ReplyDelete
  4. k.lin..big girl dont cry..:)
    susahnya berjauhan dengan suami kan..sabar eyh kak..

    k.lin nak datang kelantan bercuti ke?g daerah mana nanti?ari ahad ari kerja..huhu..kalo tak boleh jumpa kalo datang area kb..tinggal la fon number k.lin kat yana..

    ReplyDelete
  5. wahh..tahniah..moga pmohonan itu berjaya...

    mmg.. ada hari2 kt akan melalui kesunyian dlm hidup... sunyi mbuat kan hidup ni kosong n lmbat bputar... apa2 pon..moga keceriaan myusul ;-)

    ReplyDelete
  6. As salam Lynn,

    Marya tumpang sedih ni :'( , samalah dulu ms kat Msia walaupun ada ramai kwn tp bukan semua boleh share & dgr masalah kita... Hubby lah tmpt kite bercerita, jd kawan & share segalanya... Kalau saya kat tmpt awk pun mesti sedih gak, sb tak pernah berjauhan lg setakat ni... Marya doa semoga permohonan tu cepat2 diluluskan... Amin...

    La tahzan~

    ReplyDelete
  7. sabor ye. pasti ade hikmah sume ni. saya pun pernah PJJ selama setahun. saya paham rase sunyi tu. ;)

    ReplyDelete
  8. mmg sunyi itu indah..tapi kalau asyik sunyi jer mmg tensen...sabar...

    ReplyDelete
  9. Kenapalah proses permohonan cam tu senang mengambil masa yang agak lama.sabar ye lynn. cik ina paham perasaan lynn bila kita dah berkahwin ni kita lebih senang berkongsi suka duka ngan suami.mungkin suami lynn tengah sibuk tu nanti bila dia free dia call lah lynn : )

    ReplyDelete