10 Oct 2012

Sahabat

Bismillahirahmanirrahim..

"siapa saya utk menyuruh kamu agar tabah, kerana kamu sudah terlalu tabah dgn setiap ujian-Nya..

siapa saya untuk menyuruh kamu agar bersabar, sedangkan tiada kesabaran lain yg dapat sy hitungkan selain besarnya kesabaran kamu..

siapa saya untuk menyuruh kamu tersenyum, krn dalam senyuman yg kamu ukir di bibirmu, luluh di hatimu hanya Dia saja yg tahu..
Terus lah hidup seperti yg dulu2. bersama kenangan dan semangat yg pernah kamu ada.."


"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.". (Surah Al-Baqarah 2: Ayat ke 45)


Terima kasih sahabat...Insyaallah...Dia tak pernah jauh...Dia ada dekat dengan saya...Dia takkan biarkan saya sendirian...Dia akan membantu saya..Dan Dia akan datangkan sinar baru dalam hidup kami..Amin..Insyaallah..Semoga Allah memberkatimu..Insyaallah..(Saya tahu awaklah sahabat saya dunia akhirat..Jika saya susah..awaklah yang paling dekat..)










4 comments:

  1. As salam Puteri Lilin,


    Suka baca ayat yg kat atas tu... Siapa kita kan.. Dia sentiasa ada dengan kita... jadi jgn takut & risau berlebihan betul tak Lynn :))

    ReplyDelete
  2. Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

    ReplyDelete
  3. susah nak cari sahabat dunia akhirat..bila kita dah jumpa, Allah ambil dia kembali begitu juga diri kita, akan diambil menghadap Allah

    ReplyDelete