1 Oct 2012

Gerak Remaja 2012

Assalamualaikum.

Penat dengan Program Gerak Remaja yang tamat hari khamis, saya terus apply cuti rehat Jumaat tu. Memang penat sangat, tak terkata..tak terkira.

Program tahun ni sangat berbeza dengan program tahun lepas. Sangat-sangat berbeza. Kalau tahun lepas fokus utama ialah pelajar yang bermasalah dalam pelajaran. Maksudnya ada kenakalan . Walaupun sebenarnya dorang taklah nakal sangat kalau nak diikutkan. Tapi tahun nie meruntun hati saya dan kawan-kawan. Sangat-sangat membuka hati saya dan kawan-kawan. Kami mendekatkan diri dengan pelajar yang ibubapanya telah bercerai. Sangat membanggakan sebab walaupun dorang masih muda..tapi dengan ujian yang dorang hadapi telah mendewasakan dan mematangkan mereka. Saya sangat teruja dengan ketabahan hati dorang. Semangat diorang yang saya kongsi dan tumpang.

Adik-adik..K.lynn doakan yang terbaik untuk adik-adik..
kekuatan yang adik-adik ada..sangat menonjolkan kematangan adik-adik.
k.lyn menangis..sedih...bila mengenangkan kesulitan yang adik-adik alami..Insyaallah..akan ada sinar yang terang menerangi adik-adik kelak..Sesungguhnya Allah sahaja yang mengetehui hikmah disebaliknya.

Salam Sayang dari kak lynn..

7 comments:

  1. tu la kan...saya selalu terfikir nasib anak anak yg mak ayah nya bercerai berai ni....saya tenung wajah anak saya, mmg hampir nangis saya bila terbayangkan anak anak saya jadi mangsa perceraian..

    ReplyDelete
  2. Kasihankan dgn remaja yg jadi macam nie sbb penceraian ibu bapa.

    ReplyDelete
  3. kalau aku disan mesti dah terbuarai air mata nih.. huhu sedih tau.... aku ni kan sensitif huhu.. lama tak mai sini... sangat sibuklah... cuma buat entry ja... tak smpat bw... miss u lah

    ReplyDelete
  4. kesian dorang. kental sungguh semangat. semoga terus kuat adik2.

    utk kak lynn juga~

    ReplyDelete
  5. As salam Lynn,

    Selamat kembali... sharelah story jika sudi sbg pengajaran buat semua :))

    ReplyDelete
  6. akak pun doakan moga mereka berjaya dalam hidup di dunia dan akhirat..serta redha dgn apa yg menimpa ke atas parents mereka

    ReplyDelete
  7. apa 2pon..moga masalah y mnimpa mereka akn mjadikan mrk anak y berjaya & tabah

    ReplyDelete