25 Feb 2013

Pertukaran

Assalamualaikum.
 
Alhamdulillah. 3 hari demam selsema. Hari ni baru terasa segar sedikit. Syukur time demam jatuh time cuti. Sekurangnya saya dapat berehat, tak perlu bawa kereta menempuh jalanraya sesak dan stress memandu.
 
 
Alhamdulillah juga, Ketua Penolong Pengarah membenarkan saya bercuti walaupun hakikatnya arahan pembekuan cuti dikeluarkan oleh Dato' Pengarah. Syukur Tuan terima rayuan saya, saya siap keluarkan resit pembayaran dan dokumen berkaitan. Masa mula-mula memang nampak dia agak berat tapi alhamdulillah dia consider.


TERIMA KASIH kawan-kawan yang sudi beri komen...
 
 
Hari Jumaat lepas, saya terima panggilan dari Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Selangor (SPAN). Sebelum ni memang saya ada memohon pertukaran ke Selangor dan perlu melalui mereka. Tapi saya difahamkan oleh kerani SPAN permohonan saya ditolak secara tak langsung sebab saya tak memenuhi kriteria 1. Bukan anak Selangor. 2. Ibubapa bukan berasal dari Selangor. Walaupun sebelum ni saya berkhidmat di Negeri Selangor, tu pun bukan alasan kukuh untuk saya diterima di sana sebab jawatan yang saya pohon tu jawatan State. Jadi saya faham yang permohonan saya tetap reject walaupun mereka tak keluarkan surat menyatakan saya direject. Cuma permohonan saya akan menjalani proses yang panjang kerana ikut prosedur yang surat permohonan saya tetap perlu diproses. (faham tak ayat saya yang pening sikit nie?)
 
 
So bila SPAN call Jumaat tu kerani dia mohon saya hantar surat pelepasan SPA. Saya pulak call ke SPA tetapi SPA bagitau kalau surat pelepasan dikeluarkan oleh SPA adakah SPAN benar-benar nak ambik saya untuk berkhidmat di negeri sana? Saya pulak takde jawapan untuk soalan tu sebab setahu saya SPAN memang takkan ambil saya.
 
 
So...akhirnya saya pening seorang..
 
 
Saya tak tau nak cakap apa. Tu pertukaran ke Selangor.
Yang satu masalah lagi pertukaran ke Federal. Pun masih takde jawapan.
Special betul jawatan LS ni kan. Eh terharu pulak.hehehe..
Ye la..nak bertukar pun susah.
Takpelah..orang lain lagi susah nak dapat keje..Ni baru sedikit ujian..
 
 
Hmm..saya okay je..(Kat luar)..(Dalam hati) Allah sahaja yang tahu.


 
 


17 comments:

  1. Alah kesian. Nak buat cane kan diluar bidang kuasa kita..sabor je lah..kalau saya nangis dah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu lala..hehe..selalunya saya memang nanges..tapi ntah..kali ni cam kebal pulak..

      Delete
  2. Birokrasi dlm Gomen...kerajaan Pusat vs Negeri..

    Tapi yg pakai kabel besar, lahir kat Zimbabwe pun boleh kerja kat Selangor! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm...Bangla pun banyak je kan kat sana..hahahaha

      Delete
  3. err....errrr.... jawatan LS tu apa ek?

    ReplyDelete
  4. nak suruh bersabar pun, empunya diri memang dah byk bersabar. Hmmm tak tau nak cakap apa. Bykkan berdoa/

    ReplyDelete
  5. As salam Lynn,

    Tu semua peraturan manusia teruskan berusaha & berdoa... segalanya tak mustahil... :))

    Semoga berjaya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marya..

      thanks dear..very appreciate it..

      Delete
  6. nak wat camana....alasan demi alasan...kena cr kabel besar laa gamaknya..

    ReplyDelete
  7. dah dapat cuti eh...
    ermmm nak buat macam mane ek kena bersabar la ye pasti ade jalan tu nanti..:)

    ReplyDelete
  8. sabar yer lin...hanya sabar yg boleh buat kita tenang.

    ReplyDelete
  9. takpe2 cuba lagi..jgn putus aje..biar diorg yg putus aje dgn lynn..heheh

    ReplyDelete
  10. sebahagian dugaan dalam hidup..macam akak plak, ada degree tp takde keje, masing2 dugaan..moga mudah segala urusan, insha Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak..lynn dulu pun pas dip..tak keje..samb. degree baru dapat keje..sebab tu tak sanggup lepaskan keje ni..Dugaan Allah kan..Sabar je lah..

      Delete