24 Sep 2013

Orang masih bercakap rupanya

Hmm...tak habis-habis cerita tentang PJJ saya nie. Saya pun dah malas nak cakap apa. Terpulanglah orang sekeliling nak cakap apa lagi. Nak cakap tentang rumahtangga ni saya rasa tak perlu lah. Rumahtangga masing-masing, masing-masinglah jaga. Kalau nak kata bahaya bila berjauhan, kata lah. Siapa yang minta bila kita ditakdirkan menghadapi sesuatu dugaan dalam hidup seharian.


Dah 3 tahun saya kat sini. Hubby pun ada alasan tersendiri kenapa dia masih di Shah Alam. Bukannya saya tak berusaha untuk bertukar, dah tak ada rezeki saya nak buat macammana. kalau nak diikutkan tentang rasa kecewa diorang, hati saya yang kecewa sape lak yang tahu.


Saya tak faham bila isu ni dibangkitkan oleh orang-orang lelaki. Kalau dah orang perempuan tu kita tahu dah diorang memang suka bercakap. Kalau tanya satu soalan, berpatah-patah perkataan yang muncul. Tapi yang peliknya bila lelaki yang mempunyai 9 akal dan 1 nafsu pulak yang mengeluarkan statement berjela-jela.hmm..manusia..


Isu nak izinkan suami berkahwin lain? Isu apa tu? Saya tahu as a wife saya tak melaksanakan kewajipan seperti sepatutnya, sekurangnya saya dah cuba sedaya upaya melaksanakan seadanya. Sekurangnya saya bersyukur hubby tak bersuara. Tapi jika ada yang terlintas di fikirannya...siapalah saya untuk menghalangnya.


Plan untuk sekarang nie, biarlah kami berdua yang tahu. Ataupun mungkin jawapannya ada pada hubby. Saya tak mahu bersuara apa-apa lagi dah. Siapa saya untuk paksa dia berhenti kerja, jual rumah dan berhijrah ke sini. Dan saya sendiri yang tahu risiko jika saya berhenti kerja dan balik ke sana tanpa sebarang pekerjaan. Tolonglah faham setiap manusia ditakdirkan untuk menikmati dugaan dan ujian yang tersendiri.


Hilang mood bila orang asyik bercakap tanpa menjaga sensitiviti kita. Saya tak mampu nak balas balik apa yang diorang kata sebab itu bukan diri saya.


4 comments:

  1. Macam kecewa sangat.... sakit hati bila org mengata kita yg bukan2... mudahan dugaan ni berakhir suatu hari nanti... bersabarlah.. wahai sahabat....

    ReplyDelete
  2. bykkanbersabar yer.. org mmg xknberhenti berckp.. berdoa byk2 yer

    ReplyDelete
  3. Sabar klyn... Allah pasti ganti sesuatu untuk klyn

    ReplyDelete
  4. Sabaq naa k.lin....ALLAH Maha Mendengar doa hambaNYA..

    ReplyDelete