3 Jul 2011

Aktiviti ujung minggu...Sabtu

Kan saya da gitau ujung minggu lepas hubby saya balik...kan..so saya pon apalagi..berputar kepala otak saya plan supaya setiap masa yang kami lalui setiap masa tu diisi dengan sesuatu yang bermanfaat..rasa rugi tau kalau setiap saat,minit,jam tu dibiarkan berlalu pergi..yela..saya bukan bernasib baik macam orang lain..



Kebetulan hubby saya balik kali nie kami tukar keta..dia amik keta waja saya..saya amik keta gen2 dia..yela..memang la keta tu biasa2 je..tapi minyak dia tu yang luar biasa..saya sendiri pon tak berapa pasti la samaada gen2 lebih save minyak atau tak..tapi minggu depan saya try isi minyak sama ngan masa isi kat waja tu..nak tengok..save tak..kalau tak save jugak..senyap je la...bukan boleh buat apa pon..hwa...



So..pagi2 lagi sabtu ri tu hubby da g servis keta gen2..hmm..saya nie memang la reti pakai keta je..apapon tak tau pasal keta..sampai sekarang tak reti isi angin tayar keta pon..ntah..memang da try,tapi tetap tak reti jugak..susah betol subjek tu..tengahari tu hubby baru sampai umah..lama betul servis keta..banyak benda kena tukar..minyak gear box la..allignment la..bateri..minyak itam..tayar..hui...banyak betol..



Tengahari..pas dia semayang..kitorang adik beradik tunggu jer dia kat umah..nak g dusun abah saya kat Sik,Kedah.Semua ahli keluarga saya g kecuali keluarga a.chaq..adik bongsu yang keje di KL..dan a.cik saya yang tetiba diserang sakit kepala(migrain)..Seronoknya kat sana..kami bawa lauk pauk,sandwich untuk berkelah kat sana..okaylah..da lama tak berkumpul kat sana..yelah..dusun jauh sangat..macam2 buah ada..yang jadi mangsa panjat pokok manggis..adik saya Jazi ngan Hubby saya la...



Nampak tak hubby saya kat atas pokok tu..?hmm..memang tak nampak kan..pokok tu tinggi sangat..nampak bergoyang je..seram gak saya dia panjat tinggi2..tapi dia kata orang kampung kena pandai panjat..hmm..ye lah..


Ni sebakul yang baru diturunkan dari atas pokok..dapat 2 guni jugakla..


Hujung kiri sekali kakak saya ngan hazi(anak Jazi), sebelah tu kak za..kak ipar saya(isteri a.cik) ngan Amzar..Zarif yang bersila..


Tu kat atas tu..Jazi...makan setelah penat memanjat pokok manggis..


Abah saya sibuk mengumpul buah-buah untuk dimasukkan dalam guni..buah dokong pon ade tau..


Anak saya..Zahin ngan cousin dia..Aiman ngan Zarif..


Izzati(anak kakak), Najah dan aiman...

Malam tu pas Maghrib baru kitorang bertolak balik ke umah..penat sangat..sampai tak lalu nak makan nasi malam tu..hubby sorang je makan nasi..pas siapkan makanan dia..saya terus zzzzzzzzzZZZzzzzzzzzzzz..

No comments:

Post a Comment