28 Jul 2011

Alahai..

Semalam saya happy sangat dengan kawan-kawan kat ofis.Walaupun saya sebenarnya masih lagi memikirkan kejadian yang berlaku diantara saya,Nurul dan  seseorang yang saya tak nak mention langsung dekat sini..Tapi saya tak nak fikir sangat..walaupun memang saya seorang yang sangat pemikir..sebab saya teringat pesanan hubby.."kat mana-mana pun akan ada miss communication..so sabar ye..Abang tau sayang kuat..sedangkan sayang duduk jauh dari abang pon dah 7 bulan sayang boleh tempuh..inikan pulak dugaan kecil macam tu.." Saya terima saranan hubby sebab saya tau dia saja tau siapa saya..biarlah mek tu terjun dengan labu-labunya...


Saya bersyukur..setiap kali ada dugaan kecil yang berlaku..pasti juga akan ada kawan-kawan yang sentiasa mendampingi saya,walaupun pada masa tersebut..mereka tak tahu pun sebenarnya saya menghadapi masalah.So semalam..saya dengan beberapa kawan seofis menikmati pizza hut yang amat menyelerakan...hmm..nyum nyum..


Time balik selalunya saya memang akan turun awal sebab punch card kat jabatan saya ada di tingkat bawah..Jadi saya akan turun tepat kul 4.30 sebab tak nak stuck atas Jambatan Pulau Pinang.Tapi tetiba ada pulak hal..so saya serahkan kunci keta pada  asni(carpool) untuk panaskan keta dulu..Da settle semua saya turun bawah tetiba asni bagitau cermin tingkap saya jatuh..Terkejut saya..Rupanya cermin keta saya jatuh dari tapak,so bila nak tutup tingkap tak boleh sebab tergelincir dari landasan..Alamak,saya memang panik,tapi saya tengok asni lebih panik dari saya,so saya relakskan jugak diri saya..Tapi dalam hati..macammana nie..?Kat mana kedai saya nak bawa repair?


Sepanjang jalan asni mintak maaf,sepanjang jalan jugak saya melilau cari bengkel keta..Last-last saya tepon hubby tak angkat saya bawa keta ke bengkel yang penah hubby bawa dulu..betol-betol kat Pekan Tasek Gelugor..Sepanjang jalan memang tak buka aircond lah..1st time tau tak bukak aircond..selalunya saya memang pantang kalau tak buka aircond.


Kedai 1st saya pegi..tak dapat repair sebab tengah banyak keta..yela..dah tentu dorang bagi alasan sebab bukannya dapat banyak untung semata-mata nak naikkan balik tingkap saya tu..yang dorang harapkan tentulah tukar keseluruhan tingkap tersebut ke set yang baru..Tapi saya teringat hubby penah pesan,tingkap tu elok lagi,so saya ikhtiarkan juga cari kedai lain tuk repair..Kedai ke-2 pon bagi alasan sama tak boleh repair..saya terus ke kedai ke-3..pon jawapan yang sama..Kedai ke-4 saya pegi..barulah boleh repairkan tingkap tu..Tapi dia pujuk gak suh tukar secepat mungkin..Sebenarnya tingkap tu bukannya rosak..cuma tergelincir je..Bila da settle repair,saya tanyalah berapa kosnya..?Saya ingat free je lah..bukan ada guna barang pon..Tengok-tengok dia kata RM10..Terkejut saya sebab tak setimpal pon..


Lepas bayar,hubby tepon..saya pon cerita kat dia..dia pon tak sangka kena bayar sebanyak tu..Bila dia cakap je..saya terus nangis..dia tanya nape nangis..?saya jawab sedih sebab kena uruskan benda yang saya tak penah buat...sedih lagi sebab macam kena tipu,kena aniaya je..Hubby kata,kalau dia ada dekat,dia takkan biarkan saya urus semua tu sorang-sorang..Lega dengar dia cakap macam tu..Hehe..macam lawak je..benda kecik pun nak nangis..padahal taklah besar mana pun..Tapi memang betul..saya memang tak reti buat banyak benda..isi minyak pun baru 2,3 tahun reti..isi angin tayar keta pon tak reti-reti lagi..hmm..memang hubby sangat memanjakan saya..sebab tu semua benda saya tak reti..hehehehe


No comments:

Post a Comment