26 Jul 2011

Apa ada pada nama?

Selama saya bekerja setelah usai belajar..saya tak pernah berdepan dengan "benda" nie..Sedangkan saya bekerja di merata-rata tempat jugak lah..Saya tak taulah samaada saya nie seorang yang paranoid sangat ke sehinggakan "benda" nie mengganggu fikiran saya..Tapi sungguh..sejak saya di jabatan nie barulah saya nampak betapa tingginya langit yang kita junjung...betapa besarnya pangkat seseorang itu..kita hendaklah tunduk dan patuh padanya...


Saya tak nak terlalu berterus terang apa maksud yang saya ingin sampaikan..tapi saya amat pasti walau kita di zaman anjakan paradigma yang maju ni masih ada lagi manusia yang berfikiran sempit..Kita perlu sujud dengan setiap kata-katanya walaupun pangkat dia tak setinggi mana pun..Tapi saya juga tak boleh menolak masih ada juga segelintir manusia yang baik dan merendah diri..walaupun pangkatnya tinggi,tapi dia masih sudi makan bersama,minum secawan dengan kita...


Tapi....takpelah..sekurangnya bila berlaku "benda" nie..kita masih boleh bermuhasabah diri kita...Siapalah aku..???

No comments:

Post a Comment