26 Jul 2011

Kursus @ INTURA (two)

Sambungan....


Hmm..sampai je kat hujung gua..masih lagi memegang tali dengan keadaan saya berada dalam air separas dada..saya da mula rasa panik lagi sekali..mau tidak...kaki saya terangkat naik disebabkan air yang mengalir deras tu menolak kaki saya ke atas..terapung2..rasa nak gelak..tapi takut punya pasal..saya beranikan diri juga memijak batu-batu kat hujung gua tu..Sampai kat atas,kena redah lagi air deras yang mengalir..masa ni la..kawan saya Fa panggil dan menunjukkan kaki dia yang ada pacat..Ya Allah..saya rasa geli sangat..tapi tak sampai hati biarkan Fa geli seorang diri..saya beranikan diri menguit pacat tu..tapi tak jatuh pon..Fa beranikan diri dia dengan menarik pacat tu sambil menjerit kecil..ish..sempat pulak pacat tu naik..ntah masa bila pun tak tahu la..


Air terjun kami dah redah..gunung ganang pun kami dah daki..sampai kat atas..ada staf INTURA sedang menunggu dengan jamuan ringan kueh dan air teh susu...hmm nikmatnya..tapi paling best bila ada orang siam yang bagi 5biji durian..hmm kami group pertama yang sampai so rezeki kami la kalau macam tu..wah sedap sangat..fresh baru gugur..memang kat atas tu banyak pokok buah-buahan..macam-macam buah ada..tapi,diberi peluang merasa buah durian tu pun da kira ok sesangat...


Lepas minum..kami berjalan lagi....halangan tak lah rasa kritikal sangat..cuma nak mendaki tu yang buat tak tahan tu..sakit betis tu...lenguh kaki...ye la..anak da dua..da tentu la stamina tak kuat macam dulu..Tapi alhamdulillah..nampak je bas masa turun tu..da boleh melompat sangat..rasa semangat sangat nak sampai atas bas..jangan tak tau..saya orang pertama naik bas..lega..akhirnya selamat juga tanpa gigitan pacat..Atas bas tu..ada juga yang menjerit sebab baru diorang perasan ada pacat kat seluar,tudung dan baju..Tapi dekat saya memang takde la..hehe...



Bas pun bawa kami semua ke rumah rehat yang disediakan..nasi da siap terhidang..makan dulu,pas tu baru bersiap mandi,sembahyang dan bertolak balik ke INTURA...



Malam tu tidur dengan nyenyak sangat..badan dah letih..Nak gayut ngan hubby pon da penat..Sok ada sessi bergambar dan penerimaan sijil..alhamdulillah..tak sabar nak balik jumpa anak-anak..tak lupa hubby juga...



No comments:

Post a Comment