29 Jul 2011

Ramadhan tiba lagi..

Wah wah..Ramadhan datang lagi..lagi beberapa hari je kita akan menyambut ramadhan..Dalam bulan ramadhan ni lah..kita sama-sama bermuhasabah diri kita..sama-sama menambah amal ibadat..Dan ramadhan ini juga menyaksikan hubby mungkin berbuaka puasa atau bersahur seorang diri..alalallallla...siannya..hehe


Sejak 2,3 hari nie...ramainya yang buat kenduri kat ofis nie..hmm..murah rezeki dorang..best jugak bila makan nasi kenduri nie..ye la..save budget..kat Penang nie serba serbi makan memangla agak mahal...breakfast,lunch..minum petang..sehari lebih dari RM10..so..bila ada orang buat kenduri..best la..


Malam tadi Zahin bersuara..

"Ummi..tahun nie abang nak puasa banyak hari.."

"Bagusla macam tu...tahun nie kalau sehari puasa..ummi bagi RM1..kalau 30 ari puasa..ummi bagi RM30.."

"Bestnya ummi....abang sayang ummi..nanti abang boleh beli kasut bola guna duit tu.."

"La..takkan nak beli kasut bola..simpan dalam bank la..kalau nak kasut bola..nanti ummi belikan..tapi kena rajin belajar,dengar cakap semua orang.."

"yea...bestnya...abang sayang ummi.."

"Adik nak duit jugak..adik nak beli sugus.."

Terus saya ngan zahin gelakkan najah....tetiba je dia menyampuk..

Saya ingat petang nie balik ke s.alam boleh la saya masakkan rendang dan sambal ikan bilis tuk hubby..sian dia..time sahur mana nak cari kedai lagi..makan sorang-sorang lagi..Tapi tetiba tadi dia tepon gitau nak balik..Hmm ok jugak..boleh la saya masak kat umah mak je..Saya tak tau la macammana hubby makan sorang-sorang..Sian kan..?Tapi saya tau..dia seorang yang kuat semangat..bukan macam saya...Asyik nak nangis je...

Tahun nie saya harap sangat dapat berterawih kat masjid..Yelah..tahun-tahun sebelum ni saya tak berkesempatan sebab ada anak-anak..takde sape nak jaga dorang kalau saya g masjid..harap-harap tahun nie boleh la...Ramadhan..selamat kembali...saya harap ramadhan ini adalah ramadhan yang terbaik pernah melewati saya...amin...

No comments:

Post a Comment