27 Sept 2011

First Impression

Alhamdulillah..baru hari ni saya rasa saya enjoy dengan Induksi nih..Barula kengkawan dengar sikit suara saya bercakap..Nape ntah..tetiba plk menggeletar semacam..Hahahha...Mungkin sebab lama tak masuk kelas kot..Rasa nak pengsan..sejuk..seram..terketar..pendek kata semuanya ada...

Task hari ni agak mencabar..Kena buat sketsa tentang Badan Kehakiman yang terdapat di Malaysia.So group kitorang pilih sketsa ketika suatu kes jenayah syariah yang berlaku di Mahkamah Syariah..Memang kelakar sesangat.Mana taknya ada sorang ahli kumpulan saya nih nama dia Mus..(eh tak pe mention nama nih)..Dia ni budak Kelantan.Bila tengok dia dalam kumpulan nih..memang dia macam pemalu sesangat.So kitorang sian kat dia sebab kalau dia tak involve nanti markah dia akan kureng...sian pulak.So kitorang bagila dia pegang watak sebagai OKT(orang kena tuduh)..Dia diam jer..Tapi bila start je sketsa tuh..terus dia bertukar...memang tak sangka tu Mus yang kita kenal selama 6 hari Induksi nih..Terkejut beruk suma orang...Tapi sikit pun dia tak gelak..betapa seriusnya dia...

Tu la...saya terfikir betapa kita sebagai manusia nih..suka sangat bagi pendapat sendiri sedangkan kita tak cuba mengenali seseorang itu kan...Kita suka menilai orang walaupun kita baru first time jumpa...Betul kata orang dulu-dulu..tak kenal maka tak cinta...

No comments:

Post a Comment