27 Sep 2011

Najah dah bertindik

Masa g survey gelang tangan kat kedai emas ri tu...ada sorang budak pompuan umur dalam 1 tahun lebih..Najah asik2 pandang budak tu..bila mak budak tu pandang Najah..Najah terus peluk saya..saya tanya la dia.. 

Saya tanya.."Nape dik?"
Dia jawab.."Ummi adik nak pakai subang macam bb tuh."
"Tapi... kalau nak pakai..kena tahan sakit sikitlah tau.."Dia angguk dan senyum..

Saya tanya mak ngan abah...abah tak berapa galakkan..mak kata ok jer..sebab nanti besar lambat baik..Saya tepon hubby..Tapi dia tak angkat..So saya buat keputusan sendiri walaupun saya dapat  rasa hubby mesti cam tak setuju.Dia memang sayang lebih kat Najah,sure dia tak nak anak dia sakit la tu..

Saya tanya Najah lagi.."Adik,nanti sakit sikit tau.."
Dia angguk jer..dan cakap.."tak pe adik nak pakai subang jugak.."

Masa cina tu panggil suh Najah berdiri atas kerusi saya dah risau..Risau sangat-sangat..Takut dia rasa sakit teramat..Saya peluk dia sambil dia berdiri tegak.Dua perempuan cina di kedua-dua belah telinga sebab dia nak tembak(tindik) di kedua-dua telinga Najah secara serentak.Bila dia sebut ik ek..saya terus baca bismillahirrahmanirrahim...POM..

Najah terus menjerit.."arghhhhhhh..sakit...sakit..."
Najah terus peluk saya dan cakap "Ummi sakitnya....jahat..."
Saya rasa nak tergelak besar...terus peluk dan dukung dia.Abah kata mungkin dia terkejut.Petang tu saya tengok dia ok jer..
Aik..da tak sakit ker..?bila tanya..dia jawab ..."sakit sikit jer.."..Hmmm alahai...


Nampak tak subang kecik dia tu..?Tetiba je rasa macam dah besar dah anak ummi nie...



No comments:

Post a Comment