14 Sept 2011

Induksi


Alhamdulillah akhirnya saya rasa lega sangat..walau tak sangat mana pun.Tapi lega giler..siyes tu..bukan cubaan atau dugaan..Akhirnya saya dipanggil untuk Induksi Umum selama 2minggu..Peh...lega sebab saya risau sangat nama saya tercicir macam sebelum nie.

Induksi ni penting tuk saya k..Maklumlah saya kan staff baru..So banyak proses saya perlu lalui untuk memudahkan saya disahkan dengan jawatan baru nie.Setakat ni saya da melalui satu paper dan alhamdulillah lulus.Tinggal satu lagi paper undang2 mungkin bulan 10 akan exam.Induksi kursus pon saya da terlepas..Mungkin kesilapan teknikal tapi saya tetap nampak salah orang tu yang melambatkan urusan menyebabkan saya pulak yang kena tempias.

Tak sabar nak lalui semua step yang ditetapkan.Saya nak tukar ke S.Alam balik supaya dekat ngan hubby.Mak abah terpaksa saya tinggalkan dengan kakak,abang,adik..Harap2 mereka faham situasi saya.Tapi saya tau walaupun abah gembira saya stay ngan dorang tapi jauh kat sudut hati tu dorang sendiri sian tengok saya ngan hubby berjauhan..berulang alik pulak tu..

Rasa rindu sangat pada umah yang saya tingglkan..Rindu pada pokok2 bunga yang saya tanam..rindu pada bantal..cadar..katill...rindu pada semua lah..ye lah..barang milik kita dah tentu tak sama dengan barang milik orang.Walaupun barang tu pernah jadi hak milik kita satu masa dulu.

Induksi Umum ni satu proses yang agak panjang bagi sayaSaya tak tau macammana nak gambarkan.Rasa risau..takut..yelah..dalam prosedu pon da termaktub kena aktif dan cergas dalam setiap aktiviti yang dianjurkan.Saya risau saya tak kuat.Darah rendah..risau saya pengsan..Adus..malu lah kalau pengsan..hahahahha...

Apapon..saya takde 2 minggu start selasa depan ok..so blog saya beri cuti la..tak taulah kalau saya larat saya akan update aktiviti saya k..

No comments:

Post a Comment