21 Oct 2011

Rumah Mak masuk air

Semalam hujan lebat.Saya keluar ofis pun baju saya dah basah.Terpaksa jugak redah sebab ada member tumpang,dia nak balik awal sebab nak ambik anak kat BB sitter.

Sesampai kat umah jiran sebelah umah jerit dalam hujan lebat..Bagitau umah dia naik air.Saya relaks je lah sebab fikir umah mak abah saya pernah sekali je masuk air dolu-dolu..Tup-tup masuk umah..saya nampak besen bergerak-gerak..Ya Allah..umah mak masuk air.Terus saya jerit kat mak..bagitau air naik.Mak kata..mak tau dah..nak buat macammana..HUHUHU...Sedih..sian mak saya...tapi nasib baik kat dapur tu tak banyak barang..kalau adapun barang semua ada atas kabinet.3 inci jugak air naik.Kat ruang tamu pun naik air..Habis karpet abah saya..Sedih tau...Tapi mak abah saya relaks je.Mungkin sebab doramg seorang yang kuat semangat.Ababh kata takpe lah..bukan selalu naik air..

Malam tu kami sekeluarga tengok je air tu...Ye lah nak buat apa..?Memang kena tunggu air surut sendiri.Tengah malam tu baru surut sikit.Kakak saya terus ambik mop lap sikit-sikit.Dalam bilik air langsung air tak surut.Kitorang berkumpul je kat depan.Nasib baik umah mak abah saya besar.Lega la sikit.

Pagi ni saya memang berat nak datang keje.Tapi saya datang jugak sebab fikir malas nak ambil EL.Zahin pun demam panas.Malam tadi saya bawa gi klinik sebab tengok dia macam lembik je.Panas badan dia 40 darjah celcius.Sian dia.Mungkin dia rindu hubby.Sebab 2 malam sebelum demam dia asyik tanya hubby je..Sian mak abah saya jugak...sian dan sedih..Tapi saya bersyukur..sekurangnya tak la teruk sangat berbanding jiran sebelah umah yang satu umah dibaiki air...Lagila sedihkan...?

No comments:

Post a Comment