5 Jan 2012

Zahin dah Darjah Satu

Semalam saya ngan Hubby terpaksa mengambil cuti untuk menguruskan Zahin Afnan..Seawal Subuh saya dan Hubby bangun menyiapkan segala keperluan Zahin.Alhamdulillah Zahin bangun pagi dengan keadaan yang sangat ceria.Hehe semangat Tahun Baru la tu..

Pagi zahin dimasukkan ke Sekolah Rendah Pendidikan Islam..Ala, kelas KAFA..tapi nama glamour la sikit kan.Mula-mula Hubby macam risau takut Zahin penat sebab sekolah pagi sampai petang.Tapi saya dulu pun macam tu.Bagi saya Kelas KAFA ni penting.Saya tak sempat nak mengajar dia banyak benda.Biarlah dia menimba ilmu agama di sekolah je.Lagipun saya tak rasa Pendidikan Islam di Sek. Kebangsaan mencukupi sebab ilmu agama nie sangat luas.Saya harap sekurangnya dia seimbang antara ilmu dunia dan ilmu akhirat..sekurangnya dapat mendoakan ummi dan abah bila kami dah tak ada nanti..bacakan Yasin..serta dapat membezakan antara yang baik dan buruk..amin..

Tengahari saya dan Hubby terus hantar dia ke sekolah kebangsaan sessi petang.Nampak dia sangat pandai menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling.Hubby pantau dia masa rehat sebab tu la kali pertama Zahin beli makanan sendiri kan?Ummi yang gelabah tak tentu pasal..Risau takut dia tak reti nak beli apa..tak reti nak bezakan harga..kira harga..hehe..

Yang kelakarnya dulu dia susah sangat nak makan.Balik sekolah petang tu macam-macam dia minta..Nasi..Milo..Biskut..Sehari je dia makan nasi 4x.Rehat kat sekolah agama dia makan nasi..,tengahari dia makan nasi..,rehat kat sekolah kebangsaan makan nasi..,balik rumah pun makan nasi lagi..Baru dia tau rasa lapar.Tapi sayang..saya ngan hubby langsung tak teringat nak tangkap gambar dia.Alahai..rugi betullah..

Malam tadi pun dia tidur awal..9.30 malam nak masuk tidur.Memang penat sangat lah tu..Sian..Najah pun sunyi je sebab dah tak ada kawan..Harap-harap anak ummi berjaya dunia akhirat ye..amin Ya Allah..

No comments:

Post a Comment