9 Aug 2012

Takde Tajuk

Bismillahirahmanirahim..

Assalamualaikum..

Seronok tengok kueh-kueh raya yang kawan-kawan ofis order dah sampai..Macam-macam jenis..warna..rasa yang ada. Semua orang berseronok bercakap tentang raya.Ada yang sibuk mengedarkan sampul raya..Ada juga yang bawa baju raya (wow..ambik upah jahit baju raya lagi) Kat PC masing-masing dah ade dah lagu raya..Hmm..seronok je tengok..tumpang seronok..

Entah saya tak rasa lagi feel tu..Kueh raya pun tak tempah..Cuma tempah kacang tanah yang goreng tu je..Tapi kacang tanah ni lain dari yang selalu kita makan tu..Rasa sedap..Setengah kilo je harganya mencecah RM9.Mahal kan..ke murah..?huhu..selalu buat sendiri,tapi sebab pernah rasa yang sample hari tu..rasa sedap..terus saya beli sekilo..

Mood saya terbang entah ke mana...
Tahun ni memang turn raya kat Nogori..Tapi saya tak tau nak balik sana macammana?..hari ape..?
Tadi hubby call bagitau sabtu malam tu dia masih keje..So raya dah hari Ahad.Sian pulak kalau dia balik sini lepas keje malam Sabtu tu..then ambik kitorang dan bertolak ke Nogori..
Kalau saya drive ke Shah alam sorang-sorang..bawa anak-anak..mampu ke saya..Jumaat tu saya keje lagi..Hmm jauh juga dari umah abah ke Shah Alam..Saya tak tau larat ke tak..perjalanan dengan kereta mesti 6 jam sebab saya bukannya sihat sangat.Selalu kalau balik Shah Alam bawa mak abah temankan..

Kalau nak naik bas..alamak..barang-barang mesti banyak...Baju raya anak-anak lagi..Dah tu ade ke tiket..?
Sudahnya..saya diam dulu lah..tunggu idea datang..

lalallalallalallallla...........................

4 comments:

  1. dilema nak balik raya ye.. ROs pun sama ni...

    ReplyDelete
  2. As salam Lynn,

    Lama tak dgr khabar :)

    Kitorang ni sekali sekala buka jgklah lagu raya nak dpt feel...kdg2 rasa sedih... kdg2 rs mcm xde apa2 pulak...hehee... Seminggu lg nak raya ni...cepat! cepat! :)

    ReplyDelete
  3. kacang tanah goreng?.. camne tu.. goreng biasa je ke..

    ReplyDelete
  4. saya pulak tahun depan baru turn raye ke nogori. hee.

    ReplyDelete